Пд дложението за бонусната система е било единствената
консенсусна точка в днешните преговори между ръководство и
синдикалисти в БДЖ. За разлика от вчерашните, днес те приключиха
рекордно бързо с още по-голяма конфронтация.
На пресконференция
след преговорите изпълнителният директор на БДЖ Йордан Недев
обобщи резултата така :
"Стачката на БДЖ продължава,
споразумението стана на пух и прах, а диалогът беше
ултимативен".
Подписването на колективния трудов договор от 2009 г. е
взривило обстановката, стана ясно след срещата. "Това е
абсолютно неприемливо за нас и автоматично означава, че няма
база, на която да се подписва споразумение", каза още Недев. Той
отрече да е отправял заплахи за уволнения и дори бой, както
твърдят синдикалистите.
Стачката в БДЖ и сега е незаконна, но след 12 декември,
когато влиза в сила новия график на движение, тя ще стане още
по-незаконна, казаха ръководителите на холдинга. Причината е, че
няма влязло в сила арбитражно решение за него.
Така, ако не спрат да стачкуват до 12 декември, ние ще
спрем влаковете, които се движат от 8 до 16 часа, обявиха от
ръководството.
"Така или иначе с тези 166 влака пътуват по три,
пет до осем пътника по цялата линия и са абсолютно
нерентабилни", посочи Недев.
Според председателя на Съвета на директорите на БДЖ
Владимир Владимиров общо 283 служители - в пътнически превози и
само трима - в товарни, са протестиращите днес в железницата от
общо 12 600 служители в дружеството.
Системата обаче е
блокирана и това е за сметка на целия български народ, потерпевш
от стачката, коментираха от ръководството.
На практика днес се връщаме на ниво отпреди два месеца - на
дискусия по КТД, коментира ситуацията Владимиров. Той отрече
упреците на синдикатите, че не е воден диалог, защото случващото
го опровергава напълно.
"Тази стачка няма кауза и няма
подкрепа",
повтори тезата си Владимиров. И двамата ръководители
на железницата казаха, че оттук нататък са с вързани ръце и
нямат ход напред.
Допитахме се до колегите си от цялата страна във връзка с
предложението на ръководството на БДЖ за намаляване на доходите
и то категорично бе отхвърлено, каза пред журналисти Розен
Зарков, председател на железничарския синдикат към КТ "Подкрепа"
.
По думите му те са абсолютно прави и обединени в искането за
оставките на изпълнителния директор на БДЖ Йордан Недев и на
председателя на Съвета на директорите Владимир Владимиров.
Споразумение и съгласие има само по бонусната система, която
трябва да замени част от социалните плащания сега в
железницата, потвърди Зарков. Той каза още, че преговарящите са
упълномощени да подпишат колективния трудов договор от 2009 г.,
което обаче било посрещнато крайно негативно от страна на
ръководството и в отговор те прекратили преговорите.
От 14 декември до 5 януари 2012 г. спират общо 166 влака,
движещи се в часовия диапазон между 7.00 и 16.00 часа, засегнати
от стачката, потвърдиха казаното и от синдикатите.
За Коледните празници се предвижда пускането на
допълнителни влакове,
но нищо не може да бъде гарантирано в
условията на стачка, коментираха в отговор на въпрос шефовете на
железницата.
Попитани колко още би могла да издържи, те не
изключиха възможността БДЖ да бъде единствената фалирала
железница в света. От ръководството припомниха, че загубите от
стачката досега са около 2 млн. лева и продължават да се трупат,
за което отново призоваха синдикатите да я прекратят.
Вече 15-ти ден българските железничари ефективно стачкуват в защита на работните си места и доходи, заявиха преди това от КТ "Подкрепа".
Вместо декларираната от министър Ивайло Московски воля за отговорни
преговори с цел постигане на споразумение между страните и разрешаване
на възникналия индустриален конфликт, сме свидетели на постоянно
променящи се позиции от страна на ръководството на БДЖ и ДП "НКЖИ" в
лицето на Йордан Недев, Владимир Владимиров и Милчо Ламбрев.
Непрекъснато се извършва от тяхна страна манипулация на общественото
мнение за социалните придобивки на железничарите и се отстоява позицията
те да бъдат орязани, написаха от синдиката.
Парадоксално е, че дори в хода на преговорите,
внесени от тях предложения веднага се оттеглят, щом представителите на
железничарите ги приемат, допълват оттам.
В тази връзка структурите на КТ "Подкрепа" и КНСБ в БДЖ заявяват
категоричната си позиция да бъдат изпълнени поетите ангажименти от
министър Ивайло Московски.
Те настояват да бъдат запазени параметрите на
заплати и социални плащания, залегнали в КТД от 2009 г. да важат до 1
юни 2012 г. и да бъде разработена бонусна система съвместно между
синдикати и мениджърски екип.
Поради явното нежелание да бъдат изпълнени
поетите от министър Московски ангажименти от страна на Владимир
Владимиров - председател на УС, и Йордан Недев - изпълнителен директор на
Холдинг БДЖ ЕАД, стачните комитети и синдикалните структури на КТ
"Подкрепа" и КНСБ настояват за тяхната незабавна оставка.
Стачните комитети и ръководства на КТ "Подкрепа" и КНСБ в БДЖ настояват Недев да обяви публично какви консултантски договори е подписал с
БДЖ чрез фирмата си "ММД СКЕЙЛ" ООД или други фирми, колко десетки
хиляди лева е получил от "фалиралото" БДЖ, все още ли е представител на
фирма за консултантски услуги.
Стачкуващите искат оставки на шефовете на БДЖ
КТ "Подкрепа" и КНСБ настояха за незабавна оставка на Владимир Владимиров - председател на УС, и Йордан Недев - изпълнителен директор на Холдинг БДЖ ЕАД
8 декември 2011, 15:52
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!