Сч чните комитети в Национална компания "Железопътна инфраструктура" взеха решение за прекратяване на стачката от събота, 17 декември, съобщи председателят на железничарския синдикат на КНСБ Петър Бунев.
В понеделник ще бъде подписан колективният трудов договор (КТД)
за "БДЖ - Пътнически превози", съобщи председателят на
Съвета на директорите на холдинга Владимир Владимиров.
Решението
е било след приключилите късно през нощта преговори.
"Постигнахме споразумение по всички спорни точки - по
социалните параметри и по казусите, свързани с мерките, които ще
позволят на ръководството да продължи реформите в компанията",
каза Владимиров.
Въпреки споразумението и днес няколко влака са били
задържани и не са потеглили по разписание, каза Владимиров. От
синдикатите не бе открит никой до този час за коментар.
Вече 1 050 служители на БДЖ са приели предложението на
ръководството за доброволно напускане. Всички те
ще получат възнаграждения в размер на шест брутни заплати, които
ще им бъдат изплатени веднага след освобождаването от длъжност.
Броят на освободените от длъжност по чл. 331 от Кодекса на
труда до края на годината трябва да бъде 2000 души.
Това е една
от допълнителните мерки, които ръководството на холдинга
предприема за ускоряване на реформите в дружеството.
Ефектът от
прилагането на тази мярка ще бъде около 23 - 24 млн.лв. годишно.
Трудните преговори вчера се водиха само в дружеството "Пътнически превози".
В "БДЖ - Товарни превози" тази седмица синдикалисти и
ръководство си стиснаха ръцете и подписаха колективния трудов
договор.
Вчера от БДЖ казаха, че днес от 244 влака, които е трябвало да се движат по времето на стачката, спрени са били 35. Според синдикатите спрените влакове са били 60.
Двете страни и и вчера брояха по различен начин колко души са стачкували. Според БДЖ са стачкували около 20 железничари, а според синдикатите - стотина.
Според синдикалистите стачка имало, но била
индивидуална. Каквото и да означава това...
"Който отива на
работа, решава на момента дали ще стачкува, или не", казва Петър
Бунев, председателят на Синдиката на железничарите към КНСБ.
БДЖ се разпореди за пускането на 166-те влака, спрени заради трупаните загуби от стачката и днес от
ръководството на холдинга твърдят, че влаковете се движат по
разписание, а служителите на БДЖ са влезли в работен ритъм.
Управлението на БДЖ продължава твърдо
да стои зад петте обявени мерки, без които реформата е
невъзможна.
По думите на председателя на Съвета на директорите на БДЖ
Владимир Владимиров ръководството е готово
на диалог по всяко време и по всички въпроси. Без няколко -
темата за оптимизирането на персонала, който до края на годината
трябва да намалее с общо 2 000 души, продажбата на излишните
неоперативни активи на "Товарни превози", увеличаване на цените
на пътническите билети, средно с 15%.
Ако синдикатите се съгласят на тези рестрикции, догодина ще
изведем железницата от кризата и доходите на служителите й ще се
стабилизират, каза шефът на железницата.
Това, по което двете страни не постигат
споразумение, са исканията, залегнали в Колективния трудов
договор от 2009 г., по който ръководството даде някои
алтернативни предложения.
Синдикатите не желаят да предоговорят
по две основни неща в него - защитата от уволнения и доходите на
железничарите.
Според Владимиров синдикатите не защитават
правата на работниците, а искат чрез определени клаузи в КТД да
контролират ръководството и да се договорят с него за неща,
които са в тяхна полза.
По този начин се създава синдикална
аристокрация, която получава членски внос в размер на 800 000
лева годишно.
Стачката е без кауза и подкрепа, неуморно
повтаря Владимиров. Загубите са над 2,5 млн. лева и това прави
фалитът на БДЖ още по актуален.
В призива за спирането й вчера
се включи и министър Ивайло Московски. Той категорично отрече
приписваните сценарии за умишлен фалит и дори изрази оптимизъм,
че има реален шанс догодина компанията да бъде с минимизирани
загуби и оттам нататък да започне да се развива. С едно
единствено условие обаче - стачката да спре, незабавно.
Стачката в БДЖ е прекратена
В БДЖ и днес броят по различен начин - според ръководството са стачкували около 20 железничари, според синдикатите - стотина
17 декември 2011, 14:59
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!