„По всичко личи, че ремонтът на бул. Дондуков ще влезе в историята като един от най-лошите ремонти, изпълнявани в София през годините.“
Това твърдят от организацията „Спаси София“, която разпространи чрез „Фейсбук“ страницата си снимки от продължаващия ремонт на ключовия столичен булевард.
МК: Паветата по "Дондуков" трябва да останат
Пропаднаха жълтите павета пред Президентството
Според активистите на кадрите са видими проблеми при нареждане на паветата, настилката на тротоарите, поставянето на трамвайните релси и други аспекти на извършваните ремонти по „Дондуков“.
„Работниците на любимата на общината фирма Трейс, печелеща поръчка след поръчка, въпреки безобразната липса на качество, надминават себе си, решени да оставят двете си леви ръце: паветата се редят на вълни и бабуни с фуги по няколко сантиметра, бордюрите масово са замазани отгоре-отгоре, а релсовият път - той се изпълнява по същата стара и неработеща технология“, смятат от „Спаси София“.
Вижте снимките тук:
„Бул. Дондуков беше най-обсъжданият ремонт последните години и пак получаваме още от същото: безхаберие, некадърност и институции, ангажирани да замазват очите на хората, вместо да им защитават интереса“, допълват от организацията, която настоява кметът Йорданка Фандъкова и заместника й по транспорта Евгени Крусев да потърсят отговорност на фирмата-изпълнител.
Кадрите, показани от „Спаси София“, са направени тази и миналата седмица. Те показват елементи от ремонта на „Дондуков“ във всичките му отсечки.
Обновяването на булеварда струва на общината 8 милиона лв и трябва да бъде напълно завършено през октомври.
Преди началото му големи дискусии породиха въпросите дали по протежението му трябва да се запазят трамвайните линии и паважа. Някои живущи в района искаха отстраняването на паветата заради шума и щетите по окачването на автомобилите.
Оригиналната настилка беше запазена, след като от Министерството на културата я обявиха за културен паметник.
От „Спаси София“ защитаваха първоначалната идея на общината на „Дондуков“
да се премине към смесена настилка и част от паветата да бъдат махнати.
Други активисти се бореха и в крайна сметка постигнаха пълното запазване на гранитния път, като освен това твърдяха, че той може да бъде нареден по-добре и това да ограничи проблема с шума.
На този етап не е ясно как ще изглежда и звучи „Дондуков“ в завършения си вид след ремонта.
Качеството на ремонтите в София стана обект и на нови критики от БСП към ГЕРБ.
С тях "червени" депутати продължиха задочния диалог между партията им и премиера Борисов отновно язовира "Цанков камък".
В началото на седмицата управляващите от ГЕРБ внесоха сигнал в прокуратурата заради напукването на чашата на скъпоструващия язовир в Родопите, построен предимно през управлението на Тройната коалиция.
Днес от БСП му отвърнаха, като припомниха, че само няколко дни след предишен ремонт на "Цариградско шосе", столичния булевард се е наводнил и се превърнал в "Цариградско море", а асфалтът в частта при Орлов мост е станал на коловози. В момента частта при моста отново е в ремонт.
От "столетницата" още изтъкнаха, че реализираният от ГЕРБ Завод за битови отпадъци до София също не е достигнал заявения първоначално капацитет на обработка.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!