С 12 процента са намалели пътуващите в градския транспорт в
София за последните осем години, въпреки увеличаващото се
население, сочат данни от преброяването на пътниците,
извършено от Центъра за градска мобилност.
Този спад е само за
наземния транспорт, докато
потокът на пътници в метрото се е увеличил
с 318%
след удължаването на първия лъч от "Обеля" до
"Младост", отбелязва БТА.
За последните осем години с 22% са намалели
пътуващите в автобуси, с 23% - в трамваите. В Центъра за градска мобилност отчитат, че причина за спада
на пътуващите е и честите промени в маршрутите им заради
строителството на метрото.
Само със 7% е намалял броят на пътуващите
в тролейбуси, но и това си има
обяснение, тъй като голяма част от линиите минават през
централната градска част, където динамиката качващи-слизащи е
по-голяма отколкото в периферията на града.
В средата на април приключи първият етап на преброяването на пътниците в София - работата по маршрутите
на 9 тролейбусни, 46 градски автобусни, 50 крайградски автобусни
и 16 трамвайни линии.
Има голяма
разлика на пътуващите в различните часове от денонощието -
сутрешния пик е изключително силен, през дневните часове
превозните средства са слабо натоварени, а следобедно-вечерния
пик е по-слаб от сутрешния.
Специалистите отчитат в
сравнение с преди осем години, че
намаляват пътуващите по някой
основни линии в "Младост" и в "Дружба".
Наполовина са намалели пътуващите по
76-а, 88-а, 305-а и 604-а автобусни линии.
Намаление на
пътниците има по 72-а, 76-а и 77-а линии.
В същото време автобусната линия 111,
която вози от "Люлин" до "Младост", е увеличила броя на
пътниците, а обяснението е, че голяма част от тях я използват
заради много разкрити нови обекти по Околовръстния път.
Увеличение на пътуващите има и по 74-а, 78-а, 83-а, 86-а, 102-а
линии. Не се е променил потокът от
пътуващи по 213-а и 214-а линии, въпреки, че преди са били една
линия, която впоследствие е разделена на две.
При тролейбусите най-значително е увеличението на
пътуващите по 5-а линия, а по-малко по 9-а, а са намалели пътниците по 7-а и 8-а линии.
С пет хиляди по-малко са пътуващите на ден по една от
основните трамвайни линии - номер 5, докато с 11 хиляди повече
се качват на ден в мотрисите по 10-а линия. Минимален е спадът
на пътниците на ден по 20-а и 22-а линии.
Пътуващите по
попадащата в чести спорове да се закрие или не - линия номер 8
за последните години са се увеличили, сочат междинните
резултати от преброяването.
Всеки ден 792-те превозни
средства в градския транспорт -
трамваи, тролейбуси, автобуси и
метро возят общо 1,6 млн. души
- с 12% по-малко
от 2002 г.
В същото време населението в София се увеличава,
което според Центъра за градска мобилност води до извода, че
това става за сметка на увеличения автомобилен поток.
В един нормален работен ден с градските автобусни линии
пътуват общо над 714 хиляди души, с крайградските - над 120
хил. Тролейбусният транспорт превозва над 210 хил.
души, а трамвайният близо 370 хил.
Влакчетата на метрото
возят 187 хиляди на ден.
След оформянето на окончателните данни ще бъдат предприети
промени в интервалите на движение по част от линиите на градския
транспорт.
Пътниците в метрото -с 318% повече
С 12 процента са намалели пътуващите в наземния градски транспорт в София за последните осем години, въпреки увеличаващото се население
23 април 2010, 10:06
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!