Проектът "40 до 40" търси 40 млади лидери на България - успешно реализирали се българи на възраст до 40 години, останали встрани от медийния интерес.
Това са млади иноватори, които променят статуквото, мислещи и креативни хора с предприемачески дух, хора, които измислят нови подходи при решаването на ежедневни проблеми, които създават работни места, обогатяват ни с откритията, постиженията и креативността си.
По аналог с редица европейски и северноамерикански медии, Дарик радио започва от този месец осъществяването на проекта "40 до 40".
Проектът има за цел да открие и да разкаже историята на успешно реализирали се млади българи до 40 години.
"Моето лично мнение е, че няма по-хубаво от това да слушаш вдъхновяващи истории по радиото. Представете си колко хубаво ще бъде, когато тези истории са не една или две, а цели 40. Това всъщност е основният ни мотив да реализираме проекта "40 до 40" - да разкажем за хора, които наистина променят средата, в която живеем с малките и големи професионални крачки, които правят", коментира Константин Вълков, програмен директор на Дарик радио, за Vesti.bg.
Всеки може да номинира себе си или човек, който отговаря на критериите.
Финалистите ще бъдат избирани от авторитетно жури, което се състои от професионалисти в различни сфери на обществения живот.
В САЩ миналата година сп. "Тайм" (Time) реализира проекта "40 Under 40". Кои са младите лидери, които се опитват да оправят една счупена система, се питат редакторите на списанието, когато подреждат листата. Решават да се фокусират върху гражданските лидери, навярно защото последното издание на класацията е от 2012 г. - един особен период от 12 месеца, когато всички погледи в САЩ бяха вперени към президентските избори. "Запознайте се с изгряващите звезди на американската политика" - така представят своята листа от 40 дами и господа на възраст до 40 години, които попадат в проучването, от сп. "Тайм".
Списание "Форчън" (Fortune) също прави своя класация "40 Under 40", като акцентът в нея са бизнес лидерите. Това са американци, които все още не са навършили 40, но движат родината си напред със своите идеи. На първите места са шефът на Yahoo госпожа Мариса Майер, един от основателите на "Туитър" Джак Дорси, създателят на "Фейсбук" Марк Зукърбърг.
Проучването "40 до 40" е популярно и в Канада, където се прави от 1995 г. насам, в Южна Африка. За първи път тази година бе организирано и в Шри Ланка.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!