С индикатът "Образование" към КТ "Подкрепа" предлага на Министерството на образованието и науката да отпадне държавното външно оценяване в четвърти клас.
Това се посочва в позиция от синдиката, подписана от нейния председател Юлиян Петров.
Тестът в четвърти клас е неефективен, манипулативен и стресира ненужно учениците,
които са решили да се явят на него, смятат синдикалистите. Те допълват, че оценяването не е в завършек на етап, защото четвъртокласниците, които не са се явили на теста, могат безусловно да преминат в следващия клас, а тези, които са се осмелили да се подложат на изпит, са помогнали единствено на МОН да направи статистически анализ на успеваемостта.
Оценките от тестовете не се вземат под внимание при продължаване на следващия етап от образованието на учениците,
посочват още синдикалистите.
Според тях "за поредна година в тестовете има грешки, например в теста по български език при определяне на числителното бройно име, а редовете за диктовката са били недостатъчни, което допълнително е стресирало учениците".
"Всички видове паралелни оценявания, които МОН иновира, са порочни, вредни и рушат авторитета на учителя и вековните традиции на българското училище", пише в позицията на образователния синдикат.
В нея се отбелязва, че най-точното мерило за успеваемостта в училище това са традиционните оценки - текущи, срочни и годишни, дадени от учителите за работата на учениците.
Очакваме МОН да преосмисли и отмени държавното външно оценяване в четвърти клас в интерес на здравето и психиката на децата, за да се избегне ненужният стрес на учениците и излишното претоварване на капацитета на образователната система, заявяват от синдиката.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!