Н ова жп гара ще бъде изградена до бъдещата метро станция "21" до Летище София. Тя ще се намира между гара Искър и Подуяне, съобщи кметът на София Йорданка Фандъкова по време на откриването на модернизацията на Централната гара в София.
София видимо се обновява и обновяването тече с пълна сила, каза още Йорданка Фандъкова. Проектът за цялостната реконструкция на едно от знаковите места в София ще допринесе за това столицата ни да има европейски вид, за какъвто всички мечтаем. До преди две години булевардите и улиците пред Централна гара бяха с дупки и бяха отблъскващи, но със строителството на метрото до гарата видяхме обновените булеварди, новото осветление и велоалеи, каза Фандъкова.
Тя подчерта усилията, които се полагат за това площадът пред гарата също да добие европейски вид и съобщи, че той ще се предостави за културни цели на млади хора.
Зам.-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Петър Киров каза, че във всеки голям европейски град централната жп гара е едно от лицата на града. Сигурен съм, че през 2015 г., когато ще пуснем в експлоатация този нов обект, това ще бъде така и за София. Министерство на транспорта подкрепя всички усилия, насочени към интермодалността и интегрирането на жп транспорта в градската среда, заяви Киров. Той обясни, че по линия на Европейските структурни инвестиционни фондове се инвестират 65 милиона лева в ремонта на гарата.
По-късно пред журналисти изпълнителният директор на НКЖИ инж. Милчо Ламбрев обясни, че първо източната част на жп гарата ще се ремонтира, за да може западната част да се ползва от пътниците. Влаковото движение няма да бъде спирано по време на целия ремонт на жп гарата.
Ремонтът, който ще се изпълнява на Централна гара включва цялостна рехабилитация на сградата, подмяна на всички видове дограми, изолация на покривната конструкция, поставяне на фотоволтаици, укрепване на колоните, изолация на пешеходния подлез, подмяна на навесите над пероните.
След рехабилитацията Централна гара-София ще бъде напълно архитектурно обновена, отговаряща на всички европейски изисквания. През гарата минават 4,8 и 10-ти общоевропейски транспортни коридори. Първата сграда на гарата пък е построена през 1888 г., която за времето си е била най-голямото подобно съоръжение на Балканския полуостров.
Символично беше поставена капсула с послание в една от бетонните плочи на I-ви перон на Централна гара.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!