Уа авлението на Национална агенция "Пътна инфраструктура" да
премине към министъра на регионалното развитие и
благоустройството, предвиждат промени в Закона за пътищата,
които парламентът прие на първо четене.
Измененията, внесени от
депутати от ПГ на ГЕРБ, бяха подкрепени със 138 гласа "за", 15
"против" и 48 "въздържал се". 15 народни представители от
Коалиция за България гласуваха против, а 16 се въздържаха.
Депутатите от ПГ на ДПС гласуваха "въздържал се".
Според
мотивите на вносителите с преминаването на агенцията към едно
министерство ще се разреши проблемът с подчинеността на
администрацията, управляваща пътищата, на множество структури и
ще се фокусират компетентностите и отговорността на едно място.
Предвижда се бюджетът на агенцията да бъде част
от бюджета на МРРБ, като по този начин се подобри контролът.
Според проекта ще бъде закрит надзорният съвет на НАПИ.
Полемика завързаха бившият премиер Иван Костов и бившият вицепремиер Меглена Плугчиева. Тя твърди, че съществуването на такъв съвет е изискване на Европейската комисия и отпадането му е крачка назад.
„Какво точно беше добре работещо в НАПИ", попита Костов.
Мандатността на служителите в НАПИ също е изискване на ЕК, заяви тя и предложи служителите на агенцията да бъдат под закрилата на Закона за държавния служител.
Иван Костов пък нарече решението, което завари новия екип, много лошо от финансова и административна гледна точка. Според него Станишев е трябвало да дава през седмица отчет за дейността на НАПИ в пленарна зала и е по-добре отговорност за агенцията да носи именно министърът на регионалното развитие и благоустройството.
Поредна реформа на "Пътна инфраструктура"
Управлението на агенцията преминава към министъра на регионалното развитие и благоустройството
27 август 2009, 11:41
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!