Р умен Денев - помощник-капитанът на българския кораб "Св. Николай", задържан миналата година с три тона кокаин на борда край бреговете на Испания, е освободен под гаранция и вече е в родния си Бургас, съобщи БГНЕС.
Гаранцията на Денев от 2500 евро е била платена от българин, живеещ в САЩ, и той е на свобода от 16 октомври.
Според агенцията Денев не е обвиняем, а ще е свидетел, когато започне процесът.
Денев разказа подробности около ареста, около който, според него,
"всичко е било съмнително".
Първоначално той бил нает от фирма "Борд Марин" със собственик бургазлията Дойчин Дойчев за работа на кораба "Бургас", но впоследствие името на съда било променено на "Свети Николай". Той се качил на борда на 26 май 2012 г. край Гана. Корабът трябвало да отиде на ремонт, защото му изтичали документите и работата на Денев била да начертае курс към България.
Около месец по-късно на борда се качили новият капитан - Иван Станчев, и 7-8 български моряци и му дали заповед да потеглят към Бразилия. Там трябвало да се товари захар, за да не се връща съдът празен. Край Бразилия стояли две денонощия, но Денев
не видял нищо да се товари през това време.
То беше пустош. Нямаше кораби, само някое друго рибарско корабче се мяркаше, разказва той.
На 13 август целият 21-членен екипаж е арестуван в Атлантическия океан, край Кадис.
Съмнителното, според Денев, е, че моряците били свалени от кораба, заключени в ареста, а на следващия ден - върнати отново на плавателния съд, където видели дрогата. В началото моряците даже не са знаели за какво ги задържат, отговорили им, че наркотиците били показани на капитана Станчев.
След ареста им дали да четат и да подпишат обвинения, но на испански език.
Осигуриха ни преводач, но не ѝ дадоха да прочете цялото обвинение, стоеше някакъв служебен адвокат, който така и не се обади, разказва Денев.
Идвали и български следователи, но испанците им дали само 5 минути да разговарят със задържаните. За тези нарушения, той е писал и до Страсбург, но не таи надежда, че ще постигне нещо.
Според моряка, наркотикът може да е бил натоварен навсякъде, но най-вероятно това се е случило край Бразилия. 3 тона могат да се натоварят и за час, смята Румен Денев.
Възможно е и да се е целяло да се дискредитират български моряци, заради конкуренция.
Според него е логично капитанът да знае какво се товари на кораба, но дори и да не знае – той носи отговорността.
Най-голямото притеснение на бургазлията е, че е останал без работа, а вещите му са в Испания. Местните власти го пуснали да си ходи само с дрехите на гърба му.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!