Пет варианта за
трасета на третия лъч на софийското метро окончателно предлага чешкият консултант на проекта, съобщи за БТА
изпълнителният директор на "Метрополитен" ЕАД Стоян Братоев.
Сега предстои предложенията да бъдат обсъдени от експертен съвет в "Архитектура и градоустройство" към Столичната
община, а ще се иска и мнението на гражданите.
При всички варианти става дума за
строителството на т.нар. "леко метро", което означава, че откритите участъци ще са
над 55%, а подземният участък ще е 8-километров, главно в центъра.
Ето вариантите, както ги представя Стоян Братоев:
Първи вариант - от кв. "Княжево"
по бул. "Цар Борис Трети", центъра и оттам до бул. "Ботевградско
шосе". Обследването на пътникопотока при този вариант сочи, че
там има 115 хиляди пътници дневно. Индикативната стойност на
строителните дейности е 720 млн. евро.
Втори вариант - по бул. "Владимир Вазов", като се
поеме обслужването на ж.к. "Хаджи Димитър", ж.к. "Левски Г",
ж.к. "Левски В", оттам до бул. "Мадрид, по бул. "Янко Сакъзов",
паметника на Васил Левски, бул. "Васил Левски", бул. "Патриарх
Евтимий", бул. "Прага", ул. "Св. Г. Софийски", с връзка с
трамвайното трасе при бул. "България" и бул. "Иван Е. Гешов".
През ж.к. "Белите брези" трасето ще влиза под земята по малък
участък от бул. "Цар Борис Трети". От бул. "Овча купел" ще влиза
към едноименния квартал.
Според обследването са възможни 125 хиляди пътника дневно, а индикативната стойност е 750 млн. евро.
Третият вариант прилича на втория. Разликата е,
че при кръстовището на булевардите "Мадрид" и "Евлоги и
Христо Георгиеви" трасето ще продължи по "Евлоги и Христо
Георгиеви" и ще направи връзка с метростанция "Софийски университет".
От
там ще продължи по маршрута на втория вариант до бул. "Овча
купел".
Възможни са 137
хиляди пътници дневно, индикативната стойност е около 740
млн. евро.
Четвъртият вариант е от бул. "Владимир Вазов",
театър "София", бул. "Евлоги и Христо Георгиеви", пл. "Орлов
мост", бул. "Васил Левски", бул. "Патриарх Евтимий", бул.
"Прага", ул. "Св. Георги Софийски", под площта на Медицинска
академия, с връзка с трамвая при кръстовището на бул. "Иван Е.
Гешов" и бул. "България", през ж.к. "Белите брези", ж.к. "Красно
село" и при ул. "Житница" с естакада към ул. "Президент
Линкълн", откъдето трасето ще стигне до кв. "Горна баня" с
връзка при жп линията София - Перник.
Възможен е поток от 137 хиляди пътници. За чешките консултанти това е проектът, с
най-добри показатели. Индикативната му стойност е 730
млн. евро.
Петият вариант е идентичен с четвъртия. Трасето
няма да минава под Медицинската академия, а ще продължава по ул.
"Св. Георги Софийски", при Института по хигиена ще свие към
кръстовището на булевардите "Иван Е. Гешов" и "България" и през
ж.к. "Белите брези" ще продължава по част от трасето в четвъртия
вариант.
Тук са възможни 140
хиляди пътници дневно, стойността според предварителната оценка е над 740 млн. евро. Според инж. Братоев този от вариантите е
с много експлоатационни недостатъци.
Всички предложени варианти са с едни и същи връзки с
първия и втория лъч на метрото
- при НДК с втория лъч и при
Ректората - с първия.
Във всяка
една от сумите, които са предвидени като индикативни е включено
строителство на депо за този лъч, което ще е около 100 млн.
евро, както и купуването на мотриси за обслужването му.
Във всички варианти се
предвиждат бъдещи отклонения - към кв. "Княжево", към кв. "Илиянци", към кв.
"Слатина" - до спортната зала "Арена Армеец".
Пред БТА шефът на "Метрополитен" казва, че се подготвя
тръжната документация за избор на строител на продължението на
първия лъч на метрото от бул. "Цариградско шосе" до летище
"София".
"При начало на
строителството през следващата година за две години и половина
ще имаме над 4 км продължение на метрото, отбеляза
Братоев.
Обсъждат се пет варианта за трети лъч на метрото
Предстои обсъждане от експертен съвет в Столичната община, ще се иска и мнението на гражданите
21 юли 2011, 10:23
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!