Само около 30 автобуса излязоха по линиите, обслужвани от фирма "Градски транспорт" – Пловдив, сутринта.
Останалите работници във фирмата са в гражданско неподчинение, тъй като от началото на 2011 г. мажоритарният собственик Ангел Батаклиев им плаща само 60 на сто от възнагражденията, а от два месеца не са получавали никакви заплати.
Средната работна заплата на кондукторите е 290 лева, а на шофьорите – около 600 лева, съобщи "Фокус". По думите на Батаклиев заплатите в дружеството не са ниски, а осигуряването било на 100%, за разлика от много частни фирми. Имало шофьорски заплати, които достигали до 1000 лева, а заплатата на кондукторите била между 550 и 700 лв.
Гражданското неподчинение започна вчера,
като в резултат Батаклиев уволни двамата си зам.- директори, защото не били спрели протеста и говорели пред медиите, и трима от работниците, нарочени за организатори на бойкота.
Днес работниците получиха писмено искания за обяснение защо не са по маршрутите. Част от протестиращите вече са дисциплинарно уволнени. Други доброволно са написали молбите си за напускане, но ръководството не ги приема, настоявайки преди това за писменото обяснение за неявяването им на работа.
Фирмата ще търси 25 нови шофьори, за да бъдат обезпечени на 100% линиите, съобщи пред журналисти Батаклиев.
"Градски транспорт" обслужва осем от линиите на масовия транспорт в Пловдив и още толкова тролейбусни маршрута. От електрическите возила обаче над три месеца по улиците на града излизат само 5-6 и това даде повод на общината да започне процедура по прекратяване на договора за тролейбусен превоз.
Според стачкуващите работници на фирмата
автобусите на "Градски транспорт" - Пловдив са опасни за пътниците.
Поради липса на средства автобусите нямат техническо обслужване, което е редно да са прави редовно, при определен пробег. Управляваме автобуси убийци, возим хора, а не картофи, казаха те.
Стачкуващите искат проверка от Държавната автомобилна инспекция (ДАИ), която да направи констатациите и да вземе необходимите мерки.
От Регионалния инспекторат на КТ "Подкрепа" съобщиха, че организират съвместна проверка в дружеството на ДАИ и Инспекцията по труда.
Батаклиев съобщи пред медиите, че
не се страхува от никакви проверки.
Той дори бил готов да инициира създаването на обществен съвет и да отвори вратите на дружеството, което управлява, "за да се види, какво е направено и какво се прави".
Според него причина за състоянието и недостига на средства е нерентабилността на линиите, които държи фирмата и дублирането им от други превозвачи.
По този начин няма шанс да се събере какъвто и да е оборот. Дружеството е недофинансирано. Разходите са 950 хил. лева, а приходите около 650 хил. лева – от продажба на билети и субсидиране от общината, заяви той.
Относно техническото състояние на автобусите Батаклиев твърди, че шофьорите сами са си отговорни за поддръжката им.
Снощи около 19,30 ч. са били изплатени 60% от заплатите за юни. Батаклиев е заявил, че до края на днешния ден могат да бъдат изплатени 60% от дължимите пари за юли на кондуктори и шофьори, но това не устройва протестиращите.
Работниците се заканиха да продължат да протестират, докато не получат гаранция, че ще им бъдат изплатени дължимите трудови възнаграждения.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!