А рогантното поведение към персонала било причината клиенти на ресторант в Созопол да бъдат таксувани за празните столове на масата им.
Това заяви собственкът на заведението Тони Матеев пред NOVA. Впоследствие от ресторанта се похвалиха, че проверките на всички институции са изрядни и него се въвежда промоция - специална промоция с тристепенно меню и бутилка шампанско “4 стола за 80 лв.”
Каква храна ни сервират в хотелите по морето
Изгониха от ресторант кмет. Бил с къси панталони (СНИМКА)
24-часов вирус удря на морето, кои са най-опасните храни
Скандалният случай придоби огромна публичност, след като клиентката на ресторанта Василена Влахова публикува касовата си бележка в социалните мрежи. На нея освен консумацията на храни и напитки са зачислени и по 20 лева за всеки празен стол на масата.
До ситуацията се стигнало след като хората резервирали маса за 10 души в заведението, но 4-ма не дошли. Отсъствието им обаче струвало 80 лева.
Самата Влахова не пожела да застане пред камерата на NOVA, тъй като не искала публичност, а "да се бори за правата си".
Според собственика на ресторанта, това е показателно.
Тони Матеев определи такса "стол" като "лоша ресторантска практика" и изтъкна, че тя е била използвана за пръв път в този "единичен случай" заради агресивното поведение на клиентите. По думите му,
те са се държали арогантно с персонала и са притеснявали други гости.
От обратната страна обаче има обвинения в лошо отношение към самия Матеев.
Таксата е присъствала в касовия апарат, макар и по думите му да не се е ползвала. Собственикът призна, че в заведението са допуснали грешка, като са я начислили във въпросния случай.
"Може би и ние сме взели неправилно решение", заяви Матеев, според който ресторантът му е "най-оборотното заведение в Созопол".
Той допълни, че Влахова и компанията й не са предупредили, че четирима от тях няма да дойдат за резервацията.
"Абсолютно недопустимо е да има такса празен стол. Ресторантьорът трябва да оцени рисковете за възникване на непредвидени обстоятелства и хората да не могат да запълнят резервацията", коментира случаят министърът на туризма Николина Ангелкова.
Ангелкова изтъкна, че по "изрично разпореждане на премиера" институциите са направили "пълна проверка" на заведението.
Установено е, че услугите на ресторанта отговарят на двете му звезди, но и че категоризацията е на името на друг ресторант.
"Искрено се надявам това да е единичен случай. Ние ще бъдем безкомпромисни към всяко едно нарушение, независимо дали то се случва за първи път", каза още министърът на туризма.
Миналата година имаше случай на ресторант, начиславащ такса "дете", ако вашето дете си играе в заведението, припомни Димитър Маргаритов от Комисията за защита на потребителя. Макар и единични, това са нелоялни търговски практики, допълни той.
На ресторанта в Созопол ще бъде наложена санкция за таксуване на услуга, която не е в менюто на заведението, отчете Маргаритов.
"Всички институции са категорични - ресторантът е изряден",
заявиха от заведението във "Фейсбук" страницата си, въпреки думите на Маргаритов за предстояща глоба.
"Всеки реномиран ресторант по света има такса за минимална консумация или такса "резервация", която обикновено се плаща предварително", пише още в поста, в който още се благодари за "безплатната реклама" и се обявава, че "най-известната маса на Черноморието е резервирана и предплатена до края на сезона".
От заведението обявяват и новата си промоция - "тристепенно меню и бутилка шампанско “4 стола за 80 лв.”
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!