О коло една трета от жалбите, получени от началото на годината до 18 декември в Европейския потребителски център у нас, са свързани с оплаквания за анулирани или закъснели полети и загубен или повреден багаж.
Това съобщи на пресконференция на летище "София" директорът на ЕПЦ в България Игнат Арсенов.
От началото на 2015 г. са получени 990 жалби и запитвания, което е с 10 процента повече в сравнение с миналата година.
За проблеми с въздушния транспорт са постъпили 194 жалби и запитвания,
а за повредени или загубени куфари – 55.
Статистиката показва, че 41 процента от жалбите, свързани с въздушен превоз, завършват със споразумение с авиокомпаниите, при 40 на сто такова не се постига, а девет процента се препращат към друг орган.
По правило авиокомпаниите по цял свят трудно се съгласяват да изплащат обезщетение, обясни Игнат Арсенов.
Заради проблеми при пътувания със самолет
на летище „София“ всеки месец за един ден ще отваря врати информационно гише на потребителя.
Там хората ще могат да разберат какви са правата им при полет и как могат да подадат жалба, ако нещо не е наред.
За първите шест месеца на 2015 г. оплаквания за проблеми при пътуване със самолет са подали 3450 души в Европа. От тях около една десета са имали проблеми с багажа си.
През първите шест месеца на тази година най-много от жалбите са от потребители, които живеят в Австрия, Италия, Полша, Франция, Великобритания и Белгия. България е на 17-а позиция в тази статистика.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!