От
началото на 2010 г. в центъра на София ще може да се паркира само срещу
заплащане. „Синята зона" ще има около 13 хил. места, съобщава за в. „Сега"
Марчело Доковски, управител на столичното дружество „Паркиране и мобилност".
В
момента се извършва разширение на „Синята зона" в рамките на ул. „Опълченска",
булвардите „Сливница", „Ген. Данаил Николаев", „Евлоги Георгиев", „Пенчо
Славейков", „Ген. Тотлебен", „Ген. Скобелев". Това са около 60 улици, на които
ще има нови 2200-2500 места за паркиране.
Така
общият брой на местата за платено праркиране в зона „Център" ще стане 13 хил.
Последната статистика, цитирана от Доковски, сочи, че средно за час чрез
плащане със есемес сега паркират около 3400 автомобила. Това означава заетост
около една трета спрямо общия брой места.
„И
в момента не може да се твърди, че няма възможност за краткотрайно платено
паркиране в центъра, намалява единствено възможността за безплатен престой",
казва шефът на „Паркиране мобилност".
Той смята, че е възможно разширението да доведе до струпване на автомобили около входовете към
зоната. Тогава може би ще бъде въведено платено паркиране и в този пояс на цена
по-ниска от цената в зона „Център - както е в цяла Европа.
Ако
се съгласи местната администрация, „Синя зона" може да бъде въведена и в „Младост"
и „Люлин".
Местата
за служебен абонамент, според Доковски в момента не надхвърлят 10%, но те ще бъдат
ограничени и ще могат да се ползват само от нежилищните имоти в дадена сграда.
За такъв абонамент занапред ще могат да кандидатстват само юридически лица.
Целта
била хората да имат повече място за паркиране там, където живеят. За това от „Паркиране
и мобилност" издават винетни стикери. Ще има промени в тази система - идеята е
собствениците да могат да паркират на цялата улица, на която живеят, както и на
най-близката пресечка.
Дружеството
работи заедно с КАТ за уеднаквяване на тарифите и правилата на работа при
вдигането с паяци на неплатили автомобили. Работна група била преценила тази практика да продължи.
Той
добавя, че ще бъдат регламентирани междиинните цени, които и сега се прилагат освен
цената 29 лв. за репатриране на неправилно паркирал автомобил: ако
специализираният автомобил „паяк" е тръгнал, но водачът междувременно пристигне;
ако автомобилът е вдигнат на платнформа, но може да бъде свален. Тези такси са
въведени, за да няма предпоставки за нерегламентирани плащания.
Марчело
Доковски съобщава, че много подробната финансова ревизия, извършена в периода
януари-март 2009 г., за начина, по който се придобиват и изразходват средствата
от „Синя зона", е заключила, че няма нарушения в такива мащаби, за каквито са съобщили някои медии.
От 2010 г. - само платено паркиране в центъра на София
В момента се извършва разширение на „Синята зона" и общият брой на местата за платено праркиране в зона „Център" ще стане 13 хил.
23 юли 2009, 11:16
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!