З рители изпратиха снимки на велоалеи от различни градове в страната за рубриката "Моята новина", провокирани от репортажа на Нова ТВ за абсурдните велоалеи във Варна, чието изграждане е струвало 5 млн. лева.
Има примери и от чужбина.
Във Пловдив например зрител информира за неправилно паркиране върху места за инвалиди - не обаче на традиционния луксозен автомобил, а на колелета.
"Пред входа на ДКЦ-2 в Пловдив е направен паркинг за велосипеди като част от новопостроената велоалея, като по този начин двете "инвалидни" паркоместа изчезнаха.
Общината даже не премахна и пътния знак със специално предписание. А може би идеята е хората с увреждания да ползват велосипеди, за да стигнат до здравното заведение", пише зрителят, подал сигнала.
Друг информира за велоалея в кв. "Чародейка", Русе, чийто екстрелем наклон я прави недостъпна или поне - страшно предизивикателство за велосипедистите, които не смогват да се качат нагоре по нея.
Пример от Украйна показва пък велоалея, което наподобява развълнуван като бурно море асфалт. Възможно е все пак той да успокоява нервите на колоездачите.
Около 60 км велосипедни алеи ще бъдат изградени в София през тази година, обещаха през април от Столичната община. Сред предвидените трасета за колоездачи са тези по булевардите "Ботевградско шосе", "Тодор Александров", "Никола Мушанов", както и отделни отсечки в централната част на столицата.
Плановете за придвижване в натоварения трафик на столицата с велосипеди под наем, вземани и връщани от стоянки, обаче, все още са само на хартия.
Оплаквания за съществуващите алеи за велосипедисти не са малко, както за жалост и инцидентите, които завършват фатално за колоездачите.
Още от 2011 г. насам от фондация "Фактор", чийто създател е известният любител велосипедист Вячеслав Стоянов, предупреждават за опасните за велосипедисти места в София чрез специална карта.
В Хасково проблемът беше решен генерално. Преминаването с велосипеди в центъра на града, където е пешеходна зона, тази година беше забранено с решение на общинския съвет.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!