Ое ен капаците на шахтите, в София се крадат и
тръбно-решетъчните парапети, сочат последните наблюдения на дирекция "Транспортна инфраструктура" към Столичната
община.
Последният случай е отпреди седмица, когато от
трамвайна спирка на "Ботевградско шосе" крадци са се опитали да
демонтират три пана, но непосредствено след махането им били заловени от полицейски патрул.
За миналата година в София са подменени общо 1870 капаци на шахти и улични оттоци, разказва за БТА шефът на дирекцията Георги Тодоров.
При подмяната на 466 капаци на шахти
са поставени капаци със заключващ механизъм и саморегулиращи се
с течение на времето. От същия тип са и подменените решетки на
оттоци.
От останалите подменени 1335 решетки на оттоци над 2/3 са липсвали вследствие на кражби.
Една чугунена решетка
струва 120 лева, като в тази цена не е включен монтажът й. Това е много повече от сумата, която ще
бъде получена при предаването й за старо желязо, обясни
Тодоров.
На територията на София за една година са сменени
и възстановени над 3500 пътни знаци, като това е струвало на
бюджета на общината над 215 хил. лева, защото един пътен знак
без бетона и тръбата, върху която се монтира, струва 50 лева.
Между 60 и 70% от пътните знаци са липсвали,
а
останалите са били ръждясали.
Половината от подменения за една година
тръбно-решетъчен парапет в София пък е бил увреден вследствие накатастрофи.
Останалата половина е била унищожена от корозия, тъй като
материалът е податлив към използваните за третиране на пътищата
солни реагенти, които вследствие на избутването на снега от
пътните платна попадат върху парапетите, ограждащи пътя.
За 6800 метра парапети, които са били сменени с нови, общината е
инвестирала над 400 хил. лева.
Ударите при катастрофи се нанасят и на стълбовете на уличното осветление, сочат обобщените
годишни данни. На 200 места в София са поставени нови стълбове,
след като
старите стълбове са станали негодни вследствие на инциденти
Тъй като
унищожените стълбове са от различна разновидност и
височина, усреднената цена за подмяната им е 800 лева, което прави
160 хил. лева за една година.
Най-податлива към пътни произшествия си остава
еластичната ограда по пътищата в столицата. Общо 4,4 км от т.нар "улична мантинела" са били подменени миналата година, като това е струвало на общината 700 хил.
лева.
Това е причината миналата седмица кметът Йорданка Фандъкова да изпрати писмо до СДВР, научи БТА. В него тя иска причинени
щети на транспортната инфраструктура от катастрофи да се
описват от пътните полицаи и общината да бъде информирана.
По
думите на Георги Тодоров и от "Гражданска отговорност"
може да се търсят суми за възстановените щети вследствие на
катастрофи.
Столичната община предприема всички допустими от закона дейности
срещу крадците на елементите от транспортната инфраструктура,
както и към тези, които я увреждат при катастрофи, уверяват от СО.
Общината слага заключващи се капаци заради крадците на метали
В София са били сменени около 3500 пътни знаци, като между 60 и 70% са липсвали, а останалите са били ръждясали
5 февруари 2012, 10:10
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!