Нови цени за краткотрайно паркиране в София одобриха столичните общински съветници като част от приетата днес Програма за развитие на градския транспорт до 2015 г.
От 1 септември обособената "синя зона" ще е с възможност за паркиране за максимум два часа с цена 2 лв. за всеки час.
В "зелена зона" ще може да се паркира срещу 1 лев за най-много четири часа.
Ако не бъде заплатена цената за паркиране или се пресрочи срока, ще се поставя скоба. За нея ще се плащат 30 лв. плюс съответната цена за час.
След 19 ч. колите, за които не е заплатена таксата, ще се репатрират. И в двете зони ще се плаща от 8 до 19 ч. в работни дни, а "синята зона" - и от 8 до 14 ч. в събота.
Нововъведенията влизат в сила от 1 септември,
когато бъдат пуснати новите линии на метрото и бъдат отворени новите големи подземни паркинги при някои метростанции.
Една трета от местата в сегашната "синя зона" ще попаднат в бъдещата, а останалите ще са в новата "зелена зона". В момента в сегашната зона за кратковременно паркиране са обособени 11 500 паркоместа, а с присъединяването на допълнителните места ще има увеличение с 5-6 хиляди места.
До месец ще бъде забранено пускането на трето съобщение за кратковременно паркиране, каза пред журналисти председателят на транспортната комисия на Столичния общински съвет Радослав Тошев. Това ще е мярка, която ще се въведе още преди влизането на новите цени за паркиране в обособените вече две зони - "синя" и "зелена" от 1 септември.
По думите на председателя на Столичния общински съвет Елен Герджиков мерките, приети днес са с цел да дисциплинират гражданите.
Цената за винетен стикер за паркиране по адрес на живеещите в "синя зона" ще е 150 лв. за година или по 15 лв. за месец, а за "зелена зона" - 100 лв. на година или по 10 лв. за месец. За втора кола на един собственик ще се плаща в троен размер.
Цената за "служебен абонамент" става 450 лв. в "зелена зона" и 650 лв. - в "синя зона". Цената за репатриране на автомобил ще е 60 лв.
Дискусията на съветниците продължи над два часа и половина.
Всеки привърженик на статуквото е очевидно привърженик на хаоса, за който толкова много говорим в тази зала, каза председателят на групата на ГЕРБ Малина Едрева. Тя цитира пред съветниците данни от изследване, направено сред жителите на града. Според него
87% от гражданите искат промяна в организацията на движение,
85% подкрепят мерки за намаляване на трафика, 68% искат да се намалят автомобилите в центъра, а 87% подкрепят идеята репатриращите автомобили да действат само вечер.
По думите на Едрева в анкетата голяма част от гражданите са срещу това да има зона за кратковременно паркиране в събота - 48% от гласувалите.
В отговор на въпрос защо съветниците не са съобразили с цитираното изследване за нагласите на гражданите към работата на "синя зона" в събота, според което 48% са "против", Герджиков отговори, че това са препоръки на консултантите от "Мот Макдоналд" и са за зоната за кратковременно паркиране и в събота. Така центърът ще бъде освободен от автомобили, а хората ще бъдат стимулирани да ползват градски транспорт.
От 1 май влизат в сила промените в Наредбата за пътуване в градския транспорт в София,
решиха съветниците от Столичния общински съвет. Съветниците от БСП гласуваха против.
Според промените отпада част от сега съществуващите превозни документи. Въвеждат се два вида карти за пътуване - персонифицирани и неперсонифицирани, като вторите ще са по-скъпи.
Остава картата за 1 линия за граждани, която ще е с цена 23 лв.
в персонифициран вариант, и 28 лв. - в неперсонифициран. Картата за метро ще е със същата цена, но след пускането на втората линия на метрото ще се повиши на 35 лв.
Въвеждат се няколко промоционални пакета, свързани с картите за всички линии. При купуването на пакети от родители и ученик общата им стойност ще е 60 лв.
Всяка организация или предприятие могат да заявят по минимум 50 карти за пътуване за период една година. Ще се плаща стойността им за 10 месеца, а те ще са валидни 12 месеца.
При заявени от 25 до 49 карти платените 11 месеца ще осигуряват 12-месечна валидност.
Отпадат картите за две линии, както и билетите за пътуване с пет талона, и комбинираният билет "метро - наземен транспорт".
Столичният общински съвет избра
нов директор на общинското дружество "Столичен автотранспорт".
Слав Монов ще замести подалият заявление за освобождаване директор на фирмата Асен Добранов. Заявлението беше депозирано в Столичната община в края на 2011 г.
Монов до момента е ръководил "Автобусни превози" в частната транспортна компания "Биомет", която се занимава с пътнически и товарни превози.
По повод приемането на програмата за развитие на транспорта в столицата Георги Свиленски от БСП направи сравнение с транспортната задача за градския транспорт през тази година и през 1992 г.
Той твърди, че реално се повишават цените - и на част от картите, и на цените за паркиране.
Заложените параметри за санкции и начините за това ще доведат до натрупване от 10-15 репатриращи автомобила в центъра на София между 19 и 20 ч., убеден общинският съветник - социалист.
Радослав Тошев заяви, че всяка една от предложените цени не е нищо друго освен "мярка за подобряване на трафика".
Според Вили Лилков от Синята коалиция "служебният абонамент" противоречи на Закона за общинската собственост. По думите му има неравнопоставеност между частния бизнес и гражданите. Предложението му той да отпадне беше отхвърлено от съветниците.
Беше отхвърлено и предложението на члена на ДСБ да няма разлика в цените за винетните стикери за паркиране по адрес.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!