Вч чките 264 български общини подкрепят кампанията на БНТ (bnt.bg) "Найлонът не е на мода - имаме и друг избор".
На заключителната сесия на Националното сдружение на общините кметовете са решили да организират по един ден без найлонови торбички до края на юли.
Предложението направил кметът на Сливница Георги Георгиев и насрочил 29 юли за Ден без найлонови торбички в неговата община.
Според Георгиев "по този начин ние, всички 264 общини в Република България ще спестим употребата на поне 1 тон найлонови торбички за 1 ден".
Детелина Николова, кмет на Добрич, казва: "Живеем вече във време, в което енергийните ресурси са част от местната общинска политика на всяка българска община и проблемът за тях наистина е много парлив".
Всяка година в България се използват около 3,2 млрд. найлонови торбички.
Те са навсякъде, летят и се закачват по дърветата, плават в реките и загрозяват пейзажа. Единствено, ако всеки промени отношението си към тях, може да се стигне до категоричното им елиминиране от живота ни, напомнят от БНТ.
И още: Пътят на една найлонова торбичка може да бъде различен. Хвърлена
в жълтия контейнер за разделно събиране на отпадъците, тя със сигурност се
превръща в суровина и ще бъде преработена.
По специална лента отпадъците стигат до работниците, които ги сортират
ръчно. Всеки следи зорко да не изпусне своя вид опаковка, за да я постави в
точния бункер.
Най-много бункери са отделени на найлона. Той се дели на бял,
цветен и на много тънките найлонови торбички. С преса, събраният найлон се
превръща в огромна бала, която е готова за рециклиране.
(Вижте видео)
В репортаж на БНТ екологът Даниел Иванов каза: "Годишно сортираме около 50 тона
найлон. Хората просто трябва да се научат да хвърлят разделно отпадъците, Нека
не забравяме, че за производството на 1 кг найлонови торбички са необходими
около 2 литра суров петрол".
Според анкета на Министерството на околната среда и водите от миналата година 89% от хората подкрепят премахването
на найлоновите торбички.
264 общини подкрепиха БНТ. Но вместо да поздравят инициативата, се намериха зрители, които напълниха сайта й с ругатни. Защото названието на кампанията било "ненаучно, невярно
и пълна излагация за редакторите и журналистиката".
Тя трябвало да бъде наречена "Неразградимите торбички не са на мода!"
Възмутена гражданка не казва какво самата тя върши с торбичките, но се възмущава: "Никой никога не е използвал найлон за направа на торибчки... Нека не
бъркаме полиетилена с найлона или поне да се уточнява за какво става въпрос! Срам
за редакторите..."
Ей такива българи се намериха - с главна цел да промърморят и това добро дело.
"Найлон" било търговско име, а хората трябва да се
борят срещу "полиетиленови, пилипропиленови или полистиролни пликове и торбички"... :)
Хора, не ги слушайте!
Найлонът не е на мода - имаме и друг избор
Кампанията на БНТ вече е подкрепена от всичките 264 български общини, но пак се намериха мърморковци
11 юли 2011, 12:34
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!