Д о 4320 лева стига месечната заплата на чиновник в държавната администрация. Това показва Докладът за състоянието на администрацията през 2016 г., приет от правителството и цитиран от в-к “Труд“.
Над 4300 лева достига месечната заплата на някои чиновници в държавната администрация. Това показват данните в приетия вчера доклад за състоянието на администрацията през 2016, изведени от "Труд" и цитирани от NOVA.
Нов срок: Система ще пребори опашките в КАТ на есен
Ивайло Пенчев ще бори корупцията с онлайн платформа
Максималното възнаграждение от 4320 лева получава директор на дирекция. След него е главният секретар, чиято заплата стига 3900 лева. При главен директор и ръководител на инспекторат месечно получаваната сума е 3700 лева.
Над 2000 лева стигат заплатите на началник сектор (до 2500) и на специалист (до 2200). 1600 лева взимат някои старши счетоводители и старши вътрешни одитори, при старши специалист възнаграждението е до 1250 лева.
Заплатите в администрацията са се увеличили с 6% в сравнение с 2015г.
Докладът още показа, че към 31 декември 2016 на щат са назначени 132 648 чиновници. Над 98 000 са в централната администрация, а близо 34 000 са в териториалната. Това показва намаление на числеността с 5045 души, в сравнение с 2015, когато в администрацията постоянно работят 137 693 души.
Половината от чиновниците или близо 74 000 души имат висше образование, а само 425 са с докторска степен. 444 са чиновниците с основно образование, като над половината от тях работят в общинските администрации.
Докладът за администрацията идва в момент на закани от страна на премиера Бойко Борисов за сериозна реформа и оптимизиране на дейността на чиновниците.
Първата бюрократична мишена на новото правителство е администрацията в КАТ, в чиято дейност промени бяха обявени още миналата седмица. До няколко седмици трябваше да заработи система, улесняваща прехвърлянето на документи при покупка на автомобил. Оказа се обаче, че промените ще се случат през есента. Нетолкова конкретен беше срокът от 1 месец, който Борисов даде на цялата администрация, за да подобри взаимодействието си с гражданите.
Стана ясно също, че един милион лева с ДДС се готви да плати Администрацията на Министерския съвет за поредния анализ на административната реформа. Това се разбира от обявена обществена поръчка.
Докладът, представен пред МС, показва още, че
8,6% от чиновниите са на ръководни длъжности,
както и че 99% от работещите в администрацията са получили отлична оценка на атестациите си.
При едва 0,1% от проверените е установено "неприемливо изпълнение" на задълженията им.
В края на 2016 г. администрацията разполага със 129 985 броя компютри, от които 17 137 преносими и 112 848 настолни. Това показва, че почти всички чиновници у нас имат служебни компютри. Държавата е платила 95 954 лиценза за операционна система Windows. По отношение на използвания антивирусен софтуер има инсталирани 89 214 програми на персонални компютри и 3 524 на сървъри, става ясно още от обобщената информация.
Общият брой на подадените заявления за електронни административни услуги през 2016 г. е 8 268 221, разпределени както следва: 2 590 271 от граждани, 6 673 065 от фирми и 4885 от чужденци.
Почти 20 млн. са стрували на бюджета телефонните разговори на чиновниците през 2016 г.
Прави впечатление, че миналата година се отбелязва бум на предоставянето на телефони на администрацията. Само в структурите на изпълнителната власт има 457 967 телефонни номера, които са активни. 221 750 от тях са фиксирани телефони, а 236 217 са мобилни. От справката се разбира, че спрямо 2015 г., увеличението на мобилните телефони, с които администрацията разполага е 100 000 бройки и 25 бройки на стационарни телефони.
И въпреки, че живеем в ерата на информационните технологии,
данните за достъпността им в работата на администрациите са красноречиви:
15.56% нямат система за документооборот; 15.38% нямат система за правно-информационни услуги; 34.53% не са въвели система за управление на човешките ресурси; 4.11% нямат система за труд и работна заплата; 4.29% нямат счетоводна система; 44.36% от администрациите нямат система за управление на база данни; 64.76% от администрациите нямат системи за управление на документи, потоци и съдържание през интернет.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!