Пв вителството обмисля какво да направи за железопътните линии, които ако бъдат затворени, хората няма да имат
никакъв друг транспорт. Те или няма да бъдат затваряни или ще
се осигури автомобилен транспорт.
"Не можем да оставим без
транспорт населението, но е много по-добре да пратиш една
маршрутка за пет души, отколкото за същите пет души да поддържаш една жп-линия с
влакове и персонал", каза пред журналисти Димитър Савов,
директор на дирекция "Национална транспортна политика" в
транспортно министерство, с уговорката, че не изразява
политическо, а експертно мнение.
Той подчерта, че правителството е твърдо в намеренията си да осъществи
реформите в железниците.
В отговор на въпрос дали правителството би било склонно да отложи реформите заради
стачката, той каза, че най-добре ще е, ако страните постигнат разбирателство на
основата на някакви отстъпки по хода на реформата.
Савов участва в Икономическия форум
за Югоизточна Европа.
Няма начин да се подобри
жп-транспортът, ако не се съкратят линии, и парите, които ще се
влагат, да са достатъчни за доброто им развитие, допълни Савов.
Той заяви, че още с плана за оздравяване на железниците от
1997 - 1998 г. на Световната банка по години е разписано колко
линии да бъдат закрити и колко души да бъдат уволнени от
железниците, но никой политик досега не се е заел с това.
Всички проучвания на Световната банка и на холандски
консултанти посочват, че е необходимо жп-мрежата да бъде
намалена и да се повиши качеството на обслужването, каза
експертът.
С парите, които в обозримия хоризонт разполагаме, не
може да се поддържа толкова гъста мрежа с търсенето, което не
покрива нищо от разходите, допълни той.
Савов посочи, че е
необходимо да се запазят основни линии, да се модернизират, да
се купи нов подвижен състав и услугата да стане на равнището на
Западна Европа. Там услугата е доста по-скъпа, но е и на доста
по-високо качество, каза Димитър Савов.
Маршрутки вместо празни влакове?
Не можем да оставим без транспорт населението, но е много по-добре да пратиш една маршрутка за пет души, отколкото да поддържаш жп-линия, казва експертът Димитър Савов
24 ноември 2011, 12:00
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!