Мамят ни с дължината на тоалетната хартия, сигнализират от сдружение "Активни потребители" (AktivniPotrebiteli.bg).
Информацията, посочена на опаковката, масово не съответства на реалната.
От организацията направили сравнително проучване между 19 марки двупластова и трипластова тоалетна хартия, които се предлагат на българския пазар.
Резултатите далеч не са в полза на потребителите.
11 от производителите се предоставили на опаковката информация за броя късове в една ролка, но в 10 от случаите количеството било по-малко.
Разликата варира от 3 до 50%.
При 13 от тестваните продукти е била обозначена дължината на ролката. В девет от случаите обаче тя е по-малка с 3 до 34%, в два е повече с около 22%, а при останалите разликата е пренебрежимо малка.
При пет от марките пък не били посочени никакви параметри.
Според закона поместването на тази информация на опаковката не е задължително, коментира за "Дарик" (Dariknews.bg) председателят на сдружението Богомил Николов. Тя обаче е полезна за потребителите, защото на практика се оказва, че 70% от опаковките на изследваните тоалетни хартии ни подвеждат.
От "Активни потребители" са решили да продължат да тестват продукти и услуги, които се предлагат у нас, за да предотвратят измамите на граждани.
Предстоят сравнителни проучвания на детски столчета за кола, телевизори, мобилни телефони, интернет доставчици, кабелни оператори. Резултатите се обявяват на сайта на сдружението.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!