Студ и сняг във влаковете на БДЖ - десетки ядосани граждани заснеха и показаха какво се случва в купетата, а именно - "ледено кралство".
Вижте какво имаме предвид в нашата галерия
След като снимките бяха качени и в социалните мрежи, коментирани от стотици, управителят на БДЖ "Пътнически превози" Димитър Костадинов и изпълнителният директор на компанията инженер Владимир Владимиров коментираха състоянието и проблемите в БДЖ в ефира на NOVA.
На въпроса какво е мнението им за кадрите и масовото недоволство, инж. Владимиров каза:
"Много интересен въпрос - как можем да се чувстваме, когато пътниците пътуват некомфортно? Естествено, че и ние не се чувстваме добре,
само че трябва да отбележа, че една част от тези снимки въобще не представляват влакове, които се движат по релсите.
Това са снимки на влакове, които са в изолация, които са спрени и се подготвят да бъдат откраднати за ремонт. Или пък примерно се закача един вагон в края на влака, който да бъде закаран за ремонт".
„Основният проблем на БДЖ в момента е липсата на локомотиви.
Имаме 20 повредени локомотива от удари в преспите. Има няколко варианта да се справим с проблема, като единият е да спрем железопътния транспорт, както се прави в други държави”, пък каза Димитър Костадинов.
Той допълни, че имат 580 влака, които се обслужват с минус 10-20 локомотива.
„От шест години тече тежка реформа в БДЖ. Това е фирма с огромна задлъжнялост.
Извадени са 559 млн. лева. Ако тези пари бяха останали в компанията, щяхме да купим 30 нови мотрисни влака. Това представлява една друга железница. Няма как, при тази ситуация, компанията да е на ниво. През това време не е направена нито една инвестиция”, заяви на свой ред Владимиров.
Попитан клиентите ли са виновни за това, той отговори, че те се извиняват на хората, но няма какво да се направи.
На въпрос продават ли се локомотиви Владимиров отговори, че се продават, тъй като не са в употреба.
„Те са излишни и не са необходими за дейността на БДЖ. Те носят допълнителен разход. 41 млн. лева са платени на кредиторите от продажна на излишни активи”, аргументира се той. По думите му проблемът е, че железницата се нуждае от инвестиции, но и задълженията трябва да се погасят.
„Реформата е извършена”, категоричен е изпълнителният директор.
По думите на Костадинов от 25 години не са правени ремонти на локомотивите.
Относно инициативата на компанията да подсигури одeaла и чай за пътниците, Владимиров каза, че те не са длъжни да осигурят на всички одeaла и чай.
„Смятам, че правим нещо положително”, заяви той.
„Никой не води БДЖ към умишлен фалит”, категоричен е шефът на БДЖ.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!