Въпреки кризата българите продължават да ходят на кино всяка седмица, показва национално представително проучване на "Галъп"-България по поръчка на компанията за кинореклама "СинемаБокс Офис" (CinemaBox Office).
Аудиторията надхвърля 47% от активното население на шестте най-големи града в България, а над 400 хил. българи посещават киносалоните поне веднъж на два месеца.
Най-активни са хората на възраст между 15 и 36 години, като жените преобладават пред мъжете - 53,6 към 46,4%.
Статистиката показва, че ходещите редовно на кино са и сред най-активните в социално отношение - над 61% са работещи, а над 33% учат.
И двете групи отделят най-много време за забавления извън домовете си - 53,3% отговарят, че прекарват поне две-три вечери седмично в извън дома, а 33% излизат поне веднъж седмично.
Проучването сочи, че редовните посетители на кината са със среден доход доста над средното за страната - повече от 800 лв. месечно.
Редовната киноаудитория харчи за забавления 43,665 млн лв. месечно, което е с 40% повече от неходещите на кино.
Най-запалените киномани са в София - 56% от населението.
Най-голямата верига мултиплекси - "Арена", привлича около 70% от националната аудитория в София, Варна, Стара Загора, Плевен, Велико Търново и Пловдив.
Кафе, ресторант, бирария преди и след прожекцията е новата тенденция при посещението на кино.
Посетителите пристигат в мултиплексите средно 22 минути преди началото на филма. През това време те се възползват от предлаганите забавления и услуги.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!