Огромни опашки от леки коли, автобуси и ТИР-ове се образуват от двете страни на Дунав мост край Русе.
Причината за образувалите се колони от превозни средства е в намалената пропускаемост на моста заради извършвания планов ремонт от румънска страна.
В момента движението се случва само в едната лента, като се регулира със светофари. По този начин, за да се премине през съоръжението, се налага да се изчаква близо 40-50 минути.
Същото е положението и от страна на тези, които искат да влязат в България.
Работещи на моста разказват, че най-големи са струпванията в следобедните часове от българската страна, когато трафикът става изключително натоварен заради прибиращите се от курортите ни румънци.
Съответните опашки на отсрещната страна са пък в часове преди обяд, когато украинци, молдовци и румънци се отправят към южната ни граница.
Пътуващите са недоволни, че за ремонта е избран точно летният сезон, когато движението е най-натоварено, и го смятат за недомислие.
На българския терминал се пропускат приоритетно леките автомобили, като за целта са отворени две гишета.
Проблеми с обработката на документите няма, но заради ремонта има известно забавяне и изчакване. От днес е въведена нова временна организация на движението за ТИР-ове в района на моста.
Камионите вече влизат от бившия товарен портал на ГКПП-то, а изчакват наредени по пътя за Силистра. В момента опашките достигат около 15 км. Шофьори споделят, че чакат по около 16 часа, за да могат да влязат в България, тъй като румънците ги бавели. За препоръчване е при възможност ТИР-овете да ползват другите пунктове по границата ни с Румъния.
Заради ремонта на моста към момента не се пропускат за преминаване извънгабаритни товари.
По предварителна информация до края на ремонтните дейности движението по съоръжението ще бъде спирано изцяло 3 пъти заради полагането на платформени панели, когато не трябва да има никакви вибрации по конструкцията.
Дните ще бъдат обявени предварително, като тогава няма да се движат и влаковете по моста.
Междувременно се препоръча на шофьорите да използват следните алтернативни маршрути:
Видин – Калафат (шосеен), Оряхово-Бекет (ферибот), Никопол-Турну Мъгуреле (ферибот), Свищов-Зимнича (ферибот), Силистра-Остров (ферибот), Кардам- Негру вода (шосеен) и Дуранкулак – Вама Веке (шосеен).
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!