Както е известно за него гласуваха 71 453 души - 27.7% от общия брой на гласувалите 259 848 по данните на Общинската избирателна комисия.
Доста по-скъпо е струвал всеки глас, подаден за кандидата на „Ред, закнонност и справедливост". В кампанията
за Павел Попов са били вложени 74 хил. лв., а за него гласуваха 7 282 души - 2.82%.
За кандидатката на ГЕРБ Йорданка Фандъкова, която бе подкрепена от 170 796 гласа, (66.23%) и стана новия кмет на София, са били дадени около 64 хил. лв.
Тези данни са на базата единствено на цените за реклама на телевизии, но от фондацията заявиха, че не могат да изчисляват отстъпките или оскъпяването за някои партии, съобщават от фондация "Медийна демокрация", които са правили проучването.
Основният извод от изследването е, че всички партии са насочили рекламните си послания основно към възрастовата група 41-50 години, както и към хората над 60 години.
За изборите в София в кабелна телевизия Фокс лайф са излъчени най-много политически реклами и репортажи - 87 на брой, следвана от БНТ - 54, на трето - е Нова телевизия с 51 реклами, Би Ти Ви - 47.
Данните сочат, че най-много рекламно време е било съсредоточено в телевизиите от групата на "Болкан нюз корпорейшън", към която принадлежат Би Ти Ви, "Фокс" и др.
При представянето на редовните наблюдения върху медийната практика управителният директор на фондация "Медийна демокрация" доц. Георги Лозанов заяви, че през последните месеци е започнал
"процес на кръвосмешение между тайните служби и медиите".
Според Лозанов събитията около службата за национална сигурност са се превърнали в централен декор, пред който се разиграват различни сцени.
"Службите се използват за черна борса за информация, която се продава чрез медиите в публичния пазар", заяви той.
"Службите и медиите си приличат по това, че събират информация. Службите го правят в нарушение на човешките права с цел разкриване на престъпления, а медиите събират информация явно и в защита на човешките права. Сега наблюдаваме странна симбиоза", заяви Лозанов.
Медийните експерти
оприличават новия език на властта с езика на сапунените скандали,
"който клони към изразяването на етнонационализма". От медийната коалиция дадоха пример със скандала около паметника на незнайния турски войн в търговищкото село Славяново.
"Удивителното е, че най-важният и най-сериозният министър - на финансите - влезе в ролята на комичната фигура в тези сапунени скандали", каза социологът Мила Минева.
"Опитах се да открия някакъв дебат около най-важния документ за страната - бюджета. От "Гугъл" вместо за бюджета човек разбира най-много за пицата - дали е постна, с една маслинка, сбръчкана ли е маслинката и колко е била голяма кутията.
В редица пицарии вече се предлага постна пица "Симеон Дянков". С търсачката намирам също как неговият собствен син го развълнувал, казвайки му: "Мислех, че с финанси се занимаваш, а ти май си разносвач на пица". Така че ние нищо не разбрахме за бюджета, но разбрахме много за пицата", обясни Минева.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!