И нициативата Game changers/Промяната си поставя за цел да подобри живота на децата и техните права, като открива и подпомага мотивирани социални предприемачи да осъществят своите идеи на практика.
Социалната инициатива на международната фондация Reach for Change и в партньорство с Нова телевизия стартира в България на 31 май 2014 г. с края на сезона на „Стани Богат” по Нова. След благотворителното издание на шоуто Нова телевизия дари на фондацията общата сума от 200 000 лв. за развитие на социалното предприемачество у нас и в международен план с една основна цел – подобряване живота на децата и защита на техните права.
Само за един месец в системата за участие в конкурса на инициативата има регистрирани 135 човека от над 30 населени места в България.
Конкурсът ще премине през няколко етапа. Първият от тях е свързан с подаването на кандидатури за участие и е с краен срок 26 август, 2014 г. След първоначално разглеждане на заявките, в което ще се включат и експерти и доброволци, служители на Нова, ще бъдат селектирани пет проекта с най-голям потенциал за положително въздействие върху живота на децата.
В периода октомври-ноември 2014 г. всеки ще има възможност да се включи в определянето на победителя в инициативата, като гласува на сайта на конкурса novatv.bg/gamechangers.
Търсим идеи, които да са иновативни, реално да подобряват живота на децата и да имат потенциал за разрастване, каза Юрий Вълковски, мениджър на Game changers/Промяната в България, в интервю за Vesti.bg. Най-важното е добрата идея, подчерта той.
Кой би могъл да кандидатства, трябва ли да има готов проект и каква подкрепа ще получи - на тези въпроси отговори Юрий Вълковски в интервюто:
- Като мениджър на инициативата за България, може ли да уточните за хората, които биха кандидатствали – необходимо ли е да имат готов проект, с който да кандидатстват, или добра идея също би могла да бъде приета и разработена?
- Най-важна е добрата идея, която да има потенциал да бъде развита. Ние търсим идеи, които да са иновативни, реално да подобряват живота на децата и да имат потенциал за разрастване.
Много е важно идеята да включва ясна визия за устойчиво финансово развитие. Идеите, които ние ще подкрепим, трябва да се така замислени, че да не разчитат на външно финансиране постоянно, а да намерят начин да се самофинансират след първоначалната инвестиция.
Казано с други думи - идеята е основното. Тя може да е в начален етап, но трябва да е достатъчно ясна и конкретна. В процеса на кандидатстване и селекция ние от Фондация "Reach for Change може да поискаме да доизясните и конкретизирате идеята си. В края на селекцията одобрените кандидати ще трябва да разработят подробен бизнес план за своя проект.
- Социалните предприемачи, които ще кандидатстват и спечелят, с точно определена сума ли ще бъдат подкрепени за реализация на идеята си или ще получат финансиране за осъществяването й за определен период?
- В програма "Промяната" ще има един абсолютен победител, който ще получи сумата от 30 000 лв. и четирима финалисти, които ще получат по 7500 лв. всеки. Тази сума ние разглеждаме като първоначална инвестиция в реализиране на техните идеи. Избраните социални предприемачи ще могат да харчат тази сума по тяхна преценка, с оглед на разработения бизнес план. При нужда всички получени средства могат да бъдат похарчени за заплата на социалния предприемач – за да може той или тя спокойно да се посветят на реализирането на идеята си.
Тези средства могат да бъдат изразходвани в рамките на една година. Впоследствие договорът с абсолютния победител може да бъде продължен за още две години при определени условия.
- Апликацията за кандидатстване е активна вече месец, каква е статистиката до момента - колко са хората, които са предложили идеите си до момента, на каква възраст и преобладават ли определени региони? Какви са проблемите, свързани с живота и правата на децата, които кандидатите предлагат да бъдат решени чрез техните проекти?
- Към настоящия момент имаме 135 човека, които са създали свой личен профил и са започнали да попълват информация за себе си и за своите идеи. Все пак, към момента готовите подадени идеи са сравнително малко. Опитът показва, че те ще дойдат в последния момент, така че все още не можем да правим големи обобщения.
Но прави впечатление, че имаме кандидати от цялата страна – както от големите градове София, Варна, Пловдив, така и от по-малки населени места като Своге, Троян, Ловеч и т.н. Засега повечето от кандидатстващите са жени. Имаме както отделни социални предприемачи, така и неправителствени организации.
На практика бъдещи социални предприемачи от цялата страна вече подават своите идеи, което е прекрасно. Разбира се, ние имаме още много работа по популяризирането на конкурса, за да сме сигурни, че сме достигнали до всички потенциални кандидати.
- Докога може да се кандидатства и как бихте окуражили хората да участват в „Промяната”?
Срокът за кандидатстване е 26 август, но ние препоръчваме на кандидатите да не чакат последния момент. Първата стъпка е да създадат своя личен профил в системата, което могат да направят веднага. След това ще имат времето до 26-ти август, за да попълнят информацията за идеята си.
Най-важният стимул за кандидатстване е, че спечелилите ще получат реална възможност да осъществят идеите си. И не става дума само за парите – още по-важни са възможностите да обсъдят и доразвият идеите си с опитни бизнес мениджъри, които ще бъдат техни ментори и съветници.
Нещо повече, петимата финалисти ще станат част от международната мрежа на Reach for Change, която обхваща множество социални предприемачи от Европа, Азия и Африка. Обмяната на опит, на идеи и на вдъхновение понякога са по-важни от парите.
Не на последно място, благодарение на нашите партньори от Нова телевизия, участниците в конкурса ще получат обществена видимост, което със сигурност ще подпомогне социалната им дейност.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!