Р азполагането на камери с радари, които да следят за средната скорост по пътищата, предвижда проект на агенция "Пътна инфраструктура".
Това съобщи днес шефът на АПИ Лазар Лазаров на пресконференция в МРРБ, посветена на началото на Световната кампания за безопасност на пътя.
В момента такива експериментални камери са поставени на тунелите на АМ "Люлин".
Новите съоръжения ще отчитат средната скорост на изминатото разстояние и на тази основа ще се санкционират нарушителите. Лазаров обясни, че средната скорост се изчислява по простата формула
"пътят е равен на времето по скоростта"
Устройствата се различават от сега действащите мобилни и стационарни камери на КАТ, които следят за нарушения само в определени участъци от пътя.
Камерите за контрол на средната скорост бяха купени още през 2012 г., но получиха сертификати едва миналата есен. АПИ предвижда използването и на стационарните камери на МВР.
Според председателят на АПИ с проблемите на пътя можем да се справим единствено с изключително
строги и невъзвратими финансови санкции
Лазаров апелира към парламента възможно най-бързо да приеме промените в нормативните документи.
По думите му през 2012 г. страната ни е била под средноевропейските нива, а само една година след отмяната на решението за мобилните камери отново сме се върнали на "порочните нива" от 2000 г.
Загубите за икономиката са между 3 и 4 млрд. лв. годишно заради смърт и травми на пътя, посочи той.
Според Лазар Лазаров медиите трябва да показват кадри от катастрофи,
за да може тези картини да въздействат на шофьорите.
В отговор на въпрос, той заяви, че АПИ разполага със статистика на рисковите места и в по-голямата си част те са кръстовища, които трябва да бъдат преработени във възли или кръгови кръстовища.
Има идея проекти за преработване на такива рискови участъци да се финансират от Фонда за пътна безопасност.
660 души са загинали при катастрофи през 2014 г.,
по-голямата част не са навършили и 30 години. 3 млрд. лева пък губи икономиката ни всяка година от инцидентите на пътя. Зад стряскащата статистика стоят хиляди човешки трагедии.
Институциите сравниха бъдещия си подход с притчата за тоягата и моркова, съобщава в репортаж Нова ТВ. Тоягата те сравниха с по-големите глоби, по-големия брой камери и по-строгия контрол, който се въвежда. Морковът пък били билбордове в цяла България, които ще показват на шофьорите колко в важен животът на всички.
Екип на Нова ТВ мина с шофьора Илия Тодоров през тунела с камера с радар, за да види как се засича средната скорост по цялата магистрала.
Вижте повече във видеото
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!