С лед голямото пазаруване идва време и за „голямото връщане”. Нежелани подаръци за стотици милиони са върнати от потребителите по целия свят в последните дни. Само във Великобритания една четвърт от намерените под елхата изненади са били нежелани.
И в България имаше хора, които намериха под елхата неща, които не им харесват, съобщава Нова телевизия.
По-големите търговци вече дават възможност до седмица или дори до месец да получим парите си обратно, ако не сме уцелили покупката. Изискването – всичко върнато да не е ползвано и да е с етикет.
„Съгласно закона единственият вариант, при който може да се върне нещо е при установяване на дефект или повреда, но добрите търговски практики ни водят към това да се връщат различни артикули – дори и при неудовлетворение на клиентите”, коментира Силвия Даянова, която работи като маркетинг мениджър в магазин. Вариантите за връщането на стоките са с касова бележка или „карта за замяна”. По-лесно е да върнем стока, ако сме пазарували в интернет.
„Трябва да знаем, че можем в 14-дневен срок след като е доставена стоката – да я върнем. Ние не можем точно да видим на монитора точно какво ще купим и когато получим стоката не винаги отговаря на цвета и затова много от хората връщат стоката”, обясни Игнат Арсенов от Европейския потребителски център. Но и в мрежата правата ни не са неограничени.
„Има и продукти, които не могат да се връщат, дори и да са купени в интернет заради тяхното естество – например козметика и ли бельо”, обясни Богомил Николов от „Активни потребители”. И все пак жалби от недоволни потребители не липсват – най-често заради търговци, които се укриват и връщането на стоки става невъзможно.
„Можете да върнете стоката на търговеца без да търпите каквато и да е санкция, но е възможно да сте ангажирани по разходите по връщането”, обясни Константин Арабаджиев от Комисията за защита на потребителите.
Най-много подаръци, както всяка година, се очаква да върнат дамите. Във Великобритания най-нежеланият дар за тях е била моторна резачка, а у нас най-често след празниците връщат дрехи, бижута, обувки и книги. Ако все пак има повреда или дефект на някои от стоките, които сме закупили, можем да търсим и помощ от Комисията за защита на потребителите.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!