К огато човек отиде да пазарува, той много внимава, проверява, сравнява цени, но нерядко в България се случва потребителят да остане неприятно изненадан, когато стигне до касата.
Лъжат ли ни търговците с цените?
Има ли фалшиви промоции и изкуствени намаления и защо често на касата оставаме неприятно изненадани?
Колко пъти една стока може да поскъпне от рафта до касата? Екип на NOVA заедно с инспекторите от Комисията за защита на потребителите тръгна на проверки из търговската мрежа, прикрити като тайни клиенти.
Първа спирка е магазин за хранителни стоки в София, където още от пръв поглед се вижда, че част от намалените стоки, упоменати в брошурата ги няма. Друг трик е на опаковката да има цена на килограм, а не за съответното количество. За да може потребителят да пресметне колко ще му струва разфасовката, на него ще му е нужен калкулатор.
Нерядко се случва в даден магазин да има обявена отстъпка от цената на някои продукти, но когато стигнем до касата се оказва, че такава
отстъпка могат да получат само клиентите, които имат карта за лоялни клиенти на магазина.
Оказва се, че триковете, с които търговците бъркат по-дълбоко в портмонето ни, не са никак малко, но как да търсим правата си, ако сме неприятно изненадани на касата?
Вижте отговорът на председателя на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов във видеото горе.
Още икономически и финансови новини можете да намерите на pariteni.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!