Интересуват ли се компаниите у нас от имиджа си на работодател
Източник: netinfo
2

Т ерминът “Employer Branding” (управление на работодателската марка) не е нов за експертите в областта на мениджмънта и човешките ресурси.

През 1991 г. Саймън Бароу за първи път представя концепцията и демонстрира как подходите в маркетинга и брандинга могат да помогнат на компаниите да привличат, ангажират и задържат своите служители.

“Същите принципи важат: добро планиране, изследване и анализ, креативност, вдъхновение, последователност в изпълнението и измерване на резултатите. Това са базовите елементи за добър брандинг, на каквото и да било”, подели Саймън Бароу.

През последните години управлението на работодателска марка се превръща в необходимост за компаниите в световен мащаб.

Основни фактори за това са развитието на технологиите, достъпът до информация и възможностите за неограничена комуникация, демографските промени, повишената мобилност на населението, липсата на квалифицирани специалисти и експерти за ключови позиции, разминаването между нуждите на бизнеса и образователните програми, както и редица други предпоставки.

75% от кандидатите взимат под внимание имиджа на компанията като работодател преди да кандидатстват по дадена позиция, а 52% изграждат своята представа за даден работодател като посещават първо кариерния сайт и после профилите на компанията в социалните мрежи (Why & How People Change Jobs, 2015, CareerArc).

84% от заетите биха напуснали настоящия си работодател, ако получат предложение от компания с по-добър имидж (Corporate Responsibility Magazine / Allegis Group Services Study, 2012).

Редица проучвания проведени сред активни и пасивни кандидати на пазара на труда в световен мащаб показват, че имиджът на една компанията като работодател има значително въздействие върху тяхното решение не само дали да приемат дадено предложение за работа, а дали въобще да подадат своята кандидатура.

Управлението на работодателската марка е свързано с инвестиции на финансови средства, човешки ресурс и време, но стратегическият подход, последователното и целенасочено изпълнение могат да спомогнат за постигането на бизнес целите на компанията.

- Компаниите с добър имидж като работодател имат с 43% по-ниски разходите за наемане и подбор на персонал (LinkedIn Servey, 2011)

- Силната работодателска марка води до 28% по-ниски нива на текучество (LinkedIn Servey, 2011)

- Силната работодателска марка увеличава с 36% стойността на акциите на компанията (Lippincott via LinkedIn).

- Компаниите с изградена програма за ангажиране на служителите постигат с 26% по-високо увеличение на приходите на годишна база в сравнение с организациите, където подобна програма няма. (Aberdeen, 2015)

Силната работодателска марка има позитивно въздействие върху способността на една компания да привлича най-добрите специалисти - с по-малко разходи и по-бързо от конкурентите.

В същото време, добрият имидж на компанията има положително въздействие върху ангажираността на служителите, което би намерило отражение в по-добро обслужване на клиентите, по-високи приходи от продажби, както и повишаване на нивата на иновации в компанията.

Интересуват ли се компаниите в България от техния имидж като работодател?

Според проучване на Менпауър от 2015 г. 50% от работодателите в България са посочили, че изпитват затруднения при запълването на свободни позиции.

52% от организациите, срещащи трудности при подбора, смятат, че това има негативно влияние върху способността на компанията да отговори на нуждите на клиентите си.

Все повече компании в България осъзнават ползите от силната работодателска марка и предприемат действия в насока изграждане на имидж като “добро място за работа” .

Конкуренцията за таланти (особено в IT и BPO индустрията) доведе до необходимостта компаниите да преосмислят политиките си по управление на човешките ресурси и да намерят начин да се отличат от останалите работодатели.

Свежи кътчета за отдих в офиса, оборудвани с последен модел плейстейшън, джаги и билярд, безплатна храна, масажи на работното място, почивки в чужбина, карти за фитнес и уелнес програми.

Това са само някой от най-често срещаните придобивки, с които компаниите се опитват да привлекат и задържат служителите в компанията.

В същото време наблюдаваме как работодателите използват все по-креативни подходи и разнообразни канали, за да достигнат до подходящи кандидати.

Наред с онлайн платформите за обяви за работа, фирмения уебсайт и участието в кариерни събития, компаниите в България все по-често използват телевизионни и радио реклами.

В същото време социалните мрежи придобиват все по-голяма важност за позиционирането на една компания като добър работодател.

Те дават възможност не само за разпространяване на съобщенията до таргетирана аудитория, но за двустранна комуникация.

Отговаря ли обаче представяният в общественото пространство имидж на действителността в компанията? Колко от компаниите имат изградена стратегия за изграждане и управление на работодателска марка?

На 4-ти ноември за първи път в България ще гостува Саймън Бароу - познат още като “бащата на концепцията за управление на работодателска марка”.

Той ще проведе целодневен майсторски клас по Employer Branding и ще сподели кои са ключовите фактори за превръщането на една компания в желан работодател.

Участниците ще потърсят заедно отговор на въпроса как България може да се превърне в предпочитана “кариерна дестинация” за специалисти от чужбина.

Ще бъдат разгледани предизвикателствата, с които се сблъскват компаниите при изграждането и управлението на работодателска марка, както и успешни практики от цял свят.

Семинарът е специално структуриран за изпълнителни директори и собственици на бизнес, HR мениджъри, специалисти по набиране и подбор, мениджъри по PR & Комуникации, Маркетинг мениджъри и експерти.

Саймън често е канен като лектор на конференции и семинари по цял свят, а подходът му към предаване на знания е насочен към активно включване на участниците и конструктивни дискусии.

Повече за лектора и предстоящото събитие можете да научите на: еmployerbranding.tothetop.bg

Коментари 2
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

2 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Съд спря делото срещу Фон дер Лайен за ваксините

Съд спря делото срещу Фон дер Лайен за ваксините

Свят Преди 5 часа

Това съобщи нейният адвокат

Kатастрофа със служител от НСО в София

Kатастрофа със служител от НСО в София

България Преди 5 часа

Инцидентът се е случил на детелината на Околовръстното шосе, в близост до резиденция „Бояна“

Тръмп спря помощта за чужбина, остава ли Украйна без пари

Тръмп спря помощта за чужбина, остава ли Украйна без пари

Свят Преди 7 часа

Не е ясно каква част от чуждестранната помощ ще бъде наистина спряна

Тръмп освободи изкуствения интелект

Тръмп освободи изкуствения интелект

Свят Преди 7 часа

САЩ, където се намират повечето от най-влиятелните модели на ИИ, остават без официални регулации за технологията

Обявиха грипна епидемия във Варна

Обявиха грипна епидемия във Варна

България Преди 8 часа

Към момента в епидемия са още пет области на страната – Хасково, Видин, Ямбол, Пловдив и Благоевград

Желязков: Членството на България в еврозоната ще е предимство за Европа

Желязков: Членството на България в еврозоната ще е предимство за Европа

Свят Преди 8 часа

Мецола подчерта подкрепата на Европейския парламент за амбициозната програма на българското правителство

Президентът Румен Радев се срещна с представители на United Group

Президентът Румен Радев се срещна с представители на United Group

България Преди 9 часа

Изследователят Робърт Суон сподели впечатления от полярните си експедиции на Северния и Южния полюс

United Group навлиза в производството на енергия от слънце и вятър с мащабна инвестиция

United Group навлиза в производството на енергия от слънце и вятър с мащабна инвестиция

България Преди 9 часа

Размерът на инвестицията възлиза на 120 милиона евро

Шефът на ЕК предупреди за ескалация със САЩ

Шефът на ЕК предупреди за ескалация със САЩ

Свят Преди 9 часа

Урсула фон дер Лайен: Навлязохме в нова ера на жестока геостратегическа конкуренция

Георг Георгиев запозна Калас с приоритетите на България

Георг Георгиев запозна Калас с приоритетите на България

България Преди 10 часа

Външният ни министър проведе първи телефонен разговор с Върховния представител по въпросите на външните работи и политиката за сигурност на ЕС

КРС няма да образува производство по отнемане на издадените разрешения на трите мобилни оператора

КРС няма да образува производство по отнемане на издадените разрешения на трите мобилни оператора

България Преди 10 часа

Това се посочва в съобщение на Комисията за регулиране на съобщенията

„Бабиното хоро“ в Разлог за Бабинден (СНИМКИ)

„Бабиното хоро“ в Разлог за Бабинден (СНИМКИ)

България Преди 10 часа

140 деца са се родили през миналата година в Разлог

Командващият израелската армия подаде оставка, искат оставката и на Нетаняху

Командващият израелската армия подаде оставка, искат оставката и на Нетаняху

Свят Преди 10 часа

Причината е провалът на армията по време на нападението на „Хамас“ срещу Израел

Израелската армия започна операция в Западния бряг

Израелската армия започна операция в Западния бряг

Свят Преди 10 часа

Дженин е основен център на въоръжени групировки