Интересуват ли се компаниите у нас от имиджа си на работодател
Източник: netinfo

Т ерминът “Employer Branding” (управление на работодателската марка) не е нов за експертите в областта на мениджмънта и човешките ресурси.

През 1991 г. Саймън Бароу за първи път представя концепцията и демонстрира как подходите в маркетинга и брандинга могат да помогнат на компаниите да привличат, ангажират и задържат своите служители.

“Същите принципи важат: добро планиране, изследване и анализ, креативност, вдъхновение, последователност в изпълнението и измерване на резултатите. Това са базовите елементи за добър брандинг, на каквото и да било”, подели Саймън Бароу.

През последните години управлението на работодателска марка се превръща в необходимост за компаниите в световен мащаб.

Основни фактори за това са развитието на технологиите, достъпът до информация и възможностите за неограничена комуникация, демографските промени, повишената мобилност на населението, липсата на квалифицирани специалисти и експерти за ключови позиции, разминаването между нуждите на бизнеса и образователните програми, както и редица други предпоставки.

75% от кандидатите взимат под внимание имиджа на компанията като работодател преди да кандидатстват по дадена позиция, а 52% изграждат своята представа за даден работодател като посещават първо кариерния сайт и после профилите на компанията в социалните мрежи (Why & How People Change Jobs, 2015, CareerArc).

84% от заетите биха напуснали настоящия си работодател, ако получат предложение от компания с по-добър имидж (Corporate Responsibility Magazine / Allegis Group Services Study, 2012).

Редица проучвания проведени сред активни и пасивни кандидати на пазара на труда в световен мащаб показват, че имиджът на една компанията като работодател има значително въздействие върху тяхното решение не само дали да приемат дадено предложение за работа, а дали въобще да подадат своята кандидатура.

Управлението на работодателската марка е свързано с инвестиции на финансови средства, човешки ресурс и време, но стратегическият подход, последователното и целенасочено изпълнение могат да спомогнат за постигането на бизнес целите на компанията.

- Компаниите с добър имидж като работодател имат с 43% по-ниски разходите за наемане и подбор на персонал (LinkedIn Servey, 2011)

- Силната работодателска марка води до 28% по-ниски нива на текучество (LinkedIn Servey, 2011)

- Силната работодателска марка увеличава с 36% стойността на акциите на компанията (Lippincott via LinkedIn).

- Компаниите с изградена програма за ангажиране на служителите постигат с 26% по-високо увеличение на приходите на годишна база в сравнение с организациите, където подобна програма няма. (Aberdeen, 2015)

Силната работодателска марка има позитивно въздействие върху способността на една компания да привлича най-добрите специалисти - с по-малко разходи и по-бързо от конкурентите.

В същото време, добрият имидж на компанията има положително въздействие върху ангажираността на служителите, което би намерило отражение в по-добро обслужване на клиентите, по-високи приходи от продажби, както и повишаване на нивата на иновации в компанията.

Интересуват ли се компаниите в България от техния имидж като работодател?

Според проучване на Менпауър от 2015 г. 50% от работодателите в България са посочили, че изпитват затруднения при запълването на свободни позиции.

52% от организациите, срещащи трудности при подбора, смятат, че това има негативно влияние върху способността на компанията да отговори на нуждите на клиентите си.

Все повече компании в България осъзнават ползите от силната работодателска марка и предприемат действия в насока изграждане на имидж като “добро място за работа” .

Конкуренцията за таланти (особено в IT и BPO индустрията) доведе до необходимостта компаниите да преосмислят политиките си по управление на човешките ресурси и да намерят начин да се отличат от останалите работодатели.

Свежи кътчета за отдих в офиса, оборудвани с последен модел плейстейшън, джаги и билярд, безплатна храна, масажи на работното място, почивки в чужбина, карти за фитнес и уелнес програми.

Това са само някой от най-често срещаните придобивки, с които компаниите се опитват да привлекат и задържат служителите в компанията.

В същото време наблюдаваме как работодателите използват все по-креативни подходи и разнообразни канали, за да достигнат до подходящи кандидати.

Наред с онлайн платформите за обяви за работа, фирмения уебсайт и участието в кариерни събития, компаниите в България все по-често използват телевизионни и радио реклами.

В същото време социалните мрежи придобиват все по-голяма важност за позиционирането на една компания като добър работодател.

Те дават възможност не само за разпространяване на съобщенията до таргетирана аудитория, но за двустранна комуникация.

Отговаря ли обаче представяният в общественото пространство имидж на действителността в компанията? Колко от компаниите имат изградена стратегия за изграждане и управление на работодателска марка?

На 4-ти ноември за първи път в България ще гостува Саймън Бароу - познат още като “бащата на концепцията за управление на работодателска марка”.

Той ще проведе целодневен майсторски клас по Employer Branding и ще сподели кои са ключовите фактори за превръщането на една компания в желан работодател.

Участниците ще потърсят заедно отговор на въпроса как България може да се превърне в предпочитана “кариерна дестинация” за специалисти от чужбина.

Ще бъдат разгледани предизвикателствата, с които се сблъскват компаниите при изграждането и управлението на работодателска марка, както и успешни практики от цял свят.

Семинарът е специално структуриран за изпълнителни директори и собственици на бизнес, HR мениджъри, специалисти по набиране и подбор, мениджъри по PR & Комуникации, Маркетинг мениджъри и експерти.

Саймън често е канен като лектор на конференции и семинари по цял свят, а подходът му към предаване на знания е насочен към активно включване на участниците и конструктивни дискусии.

Повече за лектора и предстоящото събитие можете да научите на: еmployerbranding.tothetop.bg

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Румен Радев и Дейвид Бейкър
Ексклузивно

Радев: Доставката на F-16 е само началото на ангажимента ни към ВВС

България Преди 20 минути

Президентът се срещна със заместник помощник секретаря по отбраната за Европа и НАТО в Департамента по отбраната на САЩ Дейвид Бейкър

<p>Fitch потвърди креднития рейтинг на България с положителна перспектива</p>

Fitch потвърди креднития рейтинг на България с положителна перспектива

България Преди 1 час

Положителната прогноза отразява перспективите за приемане на еврото, което ще доведе до по-нататъшно подобряване на външните показатели

<p>Нови солени глоби въвежда Гърция</p>

Нови солени глоби въвежда Гърция

Свят Преди 3 часа

Ако един член на семейството извърши нарушение при спиране от движение на колата, всички остават без автомобил

Доналд Тръмп

Доналд Тръмп се подложи на първия си медицински преглед

Свят Преди 4 часа

Тръмп неведнъж е обвиняван в липса на откритост по отношение на здравето си въпреки огромния интерес към благосъстоянието на американския главнокомандващ

Карта на Европа от IX в.

12 април: Византийски император нахлува в България

Любопитно Преди 4 часа

Вижте какво се е случило на този ден в историята

Ето така би изглеждала Украйна, ако бъде разделена по примера на Берлин след Втората световна война (картата е генерирана с изкуствен интелект ChatGPT)

Предложение: Украйна да бъде разделена като Берлин след Втората световна война

Свят Преди 5 часа

„Почти може да се направи така, че да прилича на това, което се случи с Берлин след Втората световна война, когато имаше руска зона, френска зона, британска зона и зона на САЩ“

<p>След трагедията със Сияна: протест в Телиш, затварят пътя</p>

След трагедията със Сияна: протест в Телиш, затварят пътя

България Преди 5 часа

Протестиращите ще се съберат в центъра на селото. От там шествие ще потегли към кръстовището на пътя Плевен – Луковит, където движението ще бъде блокирано

Лазаровден е! Какво повелява традицията...

Лазаровден е! Какво повелява традицията...

Любопитно Преди 6 часа

Днес имен ден празнуват Лазар, Лазо, Лачо, Лъчезар

Корфу – божественият остров, където историята и природата се сливат

Корфу – божественият остров, където историята и природата се сливат

Любопитно Преди 6 часа

Корфу е истинска перла в северозападната част на Йонийско море

<p>Какво време ни очаква през уиекнда</p>

Какво време ни очаква през уиекнда

България Преди 6 часа

Вижте прогнозата за времето за следващите дни

Обвиниха компания, че AI услугите ѝ всъщност са хора

Обвиниха компания, че AI услугите ѝ всъщност са хора

Технологии Преди 6 часа

Тя е използвала служители, които да вършат работата на алгоритмите

Романтични любовни писма просълзиха дамите в ”Един за друг”

Романтични любовни писма просълзиха дамите в ”Един за друг”

Любопитно Преди 12 часа

Симпатичните Мария и Коци станаха “Супер двойка” за втори път

Бомба избухна на централен булевард в Атина

Бомба избухна на централен булевард в Атина

Свят Преди 12 часа

Вестник и новинарски сайт са получили анонимно обаждане преди взрива в петък вечерта

Почина Тед Кочев, режисьорът на "Рамбо: Първа кръв"

Почина Тед Кочев, режисьорът на "Рамбо: Първа кръв"

Свят Преди 12 часа

Той е роден в Торонто, син на двама бедни български имигранти

Ердоган

Ердоган поиска членство в ЕС

Свят Преди 13 часа

Ердоган обвини Израел в "геноцид" и призова за световен мир

Биляна Дудова спечели бронз на Европейското първенство по борба

Биляна Дудова спечели бронз на Европейското първенство по борба

Свят Преди 14 часа

"Целта беше титла", заяви Биляна Дудова след спечелването на бронзово отличие