През следващите 14 месеца истинско предизвикателство за шофьорите ще бъде придвижването в централната градска част на София.
Един участък от бул. "Патриарх Евтимий" ще бъде затворен, а движението в друга част от него ще бъде двупосочно.
Със сигурност ще се удвои времето за преминаване през този участък, ако се запази броят на автомобилите, които преминават. Това коментира заместник-кметът по "Транспорт и транспортни комуникации" Любомир Христов.
Предвижда се живущите и работещите там да имат пълен достъп до домовете и офисите си места по протежението на целия булевард "Патриарх Евтимий", независимо от това, че движението се променя. Ще бъдат закрити 100 места за паркиране, но пък ще бъдат открити над 200 нови места в синята зона по протежението на булеварда от паметника на патриарх Евтимий до Петте кьошета.
Достъпът на столичани до булеварда ще бъде през малките улички, които го пресичат. Ще продължи да функционира пълноценно ул. "Г. С. Раковски”, бул. "Витоша”, както и ул. "Фритьоф Нансен”. По ул. "6 септември” движението също ще бъде нормално, заедно с всички преки в района. Единствено по протежение на строителството няма да може да се минава. За сметка на това пък ще има обособена зона за пешеходците.
Друга промяна е, че движението по бул. “Васил Левски” става двупосочно, включително и в тунела под НДК.
По това направление ще се движат тролеите, които обикновено се движат по бул. “Патриарх Евтимий”. Промяната е, че няма да минават по бул. “Патриарх Евтимий”, а от Петте кьошета ще продължават направо под тунела на НДК и ще се движат в посока Попа, но по бул. “Васил Левски”. Същият ще бъде маршрутът и за автомобилите.
Тунелът под НДК става затворен за трамваи като движението по него ще бъде двупосочно и ще се излиза и на бул. “Черни връх”.
Участъкът по бул. “Патриарх Евтимии” от ул. “Г.С.Раковски” до бул. “Витоша” ще бъде двупосочен (движението след ул. “Г.С.Раковски” ще минава по ул. “Фритьоф Нансен”).
Шефът на столичния “Метрополитен” Стоян Братоев заяви, че метрото ще се строи по холандски метод като целта е за най-кратко време да бъде затворено движението и от 27 март ще започнат тези промени и ще продължат 14 месеца, след което движението ще бъде пуснато отново.
Братоев посочи, че метростанцията на НДК, която ще се изгражда сега и ще се движи по направлението на трети метродиаметър, ще бъде под сега съществуващата станция “НДК”. Движението по бул. “Патриарх Евтимий” от бул. “Витоша” до ул. “Княз Борис I” ще бъде затворено.
Сериозни промени настъпват и покрай изграждането на метрото в участъка до кв. Красно село - по бул. “Гоце Делчев” и ул. “Житница”, които ще бъдат затворени в отделни участъци.
Променя се движението на автобусна линия 73, 83 и 102.
Промените предвиждат в един момент да бъде спряно и движението на трамвай №5.
Любомир Христов посочи, че засегнатите от промените бул. “Гоце Делчев”, ул. “Житница”, както и ул. “Кюстендил” няма да се затварят, но няма да имат връзка с бул. “Цар Борис III”.
А ето и какви са възможностите за предвижване по думите на Христов:
"Бул. Мушанов, бул. "Овча купел", Околовръстния път на София за тези, които се движат в западна посока, а хората от страната на "Гоце Делчев" - съответно бул. "Стефан Тошев", бул. "Каблешков", бул. "Гешов".
Ако жителите на засегнатите квартали "Красно село", "Витоша" и "Овча Купел" не слязат от колите си и не използват градския транспорт, то задръстванията са гарантирани, стана ясно от думите на зам.-кмета:
"Градският транспорт е добър вариант, поради факта, че ако бъде запазен броят на автомобилите, които минават през участъка, имайки предвид намалената инфраструктура, намаленият пропускателен капацитет, със сигурност времето за пътуване ще се увеличи".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!