К оста Кръстев, който в понеделник се зае да регулира движението през кръстовището на Петте кьошета, в момент, когато светофарната уредба беше излязла от строя, няма да бъде глобяван за това си действие.
Информация в този смисъл бе съобщена по-рано от сайта на БНТ. От МВР обаче уточниха, че
Кръстев наистина има глоба от 300 лв., но тя е стара.
Шофьорската му книжка е била отнета преди няколко години. По думите му това е станало заради актове, които не са били платени, но вече са.
В ефира на БНТ той показа и заповед на контролен орган от 17 юни 2010 г,. когато отишъл и си оставил книжката в КАТ.
"И сега ми е наложена някаква административна глоба от 300 лв., която не ми е по силите, просто не мога да я платя", каза Костов, който е безработен.
Става дума обаче не за действията му на Петте кьошета, а за книжката му.
От КАТ призоваха граждани да не се опитват да регулират движението,
тъй като това е професия със специфични изисквания.
По думите на ст. инспектор Иван Тосев, началник група "Пътна полиция" в СДВР, това е все едно "...човек, който е гледал "Спешно отделение", да реши да направи трахеотомия на място, тъй като е гледал сериала и смята, че подготвен за това."
"Изключително опасни неща могат да се направят. Наистина някакъв неописуем късмет е било, че в този момент не е станала катастрофа или не е бил ударен самият господин.
Това е едно от най-тежките кръстовища в София и е самото присъствие на човек в средата му е опасно".
Ст. инспектор Тосев заяви, че сигналът на светофара е спрял в 13,05 ч. , но за това в КАТ е било съобщено в 13,15 ч.
В 13,30 ч. вече е имало екип, който е започнал да регулира движението на място.
По думите му намесата на неоторизиран регулировчик не е била необходима,
защото шофьорите по-скоро сами са се справили, тъй като дори и без светофарна уредба на кръстовището има знаци, а правилата за движение по пътищата не са преставали да важат.
Костов обаче не се съгласи, че от КАТ са реагирали бързо и след половин час е имало екип.
"Покрай мен мина ваш патрул и ме изгледа все едно съм изпаднал германец. Нито спря , нито ме предупреди.
Вярно, че бях на светофара и целият облечен в черно. Беше опасно. Но казвам: не съм го направил с цел да предизвикам катастрофа или масов хаос. Опитах, колкото ми е по силите, да подпомогна движението, все пак беше 16 септември - първият учебен ден, и всички беше с краката нагоре", казва той и признава, че това наистина не е работа за цивилни, но е застанал да регулира движението, защото го познава доста добре, тъй като то не е променяно повече от 15 години.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!