"Платеното паркиране в центъра на града е европейска практика и тя няма алтернатива. Алтернативата е хаос и коли навсякъде", заяви кметът на София Йорданка Фандъкова пред БНТ.
Редно е да се обединим около основната цел на промените, а именно ограничаване влизането на много автомобили в идеалния център на града, каза Фандъкова и припомни, че сини зони има от няколко години.
"Надявам се, не сме забравили какво беше преди синята зона, когато имаше автомобили по тротоарите, когато пешеходците нямаше откъде да минат r дори живеещите нямаше как да влязат във входовете си."
Според столичния градоначалник, повечето от живеещите в центъра на София одобряват новите правила за паркиране и подкрепят промените.
Фандъкова обаче посочи, че самите протестиращи имат различни мнения по въпроса с платеното паркиране. Затова е било взето и решение да се забави с месец влизането в сила на тази част от наредбата за паркиране, която засяга живеещите в центъра.
Кметът обясни, че подкрепя това решение, като по този начин Общинският съвет ще може да вземе решения на базата на диалога. Важно е самите хора да бъдат убедени защо се прави всичко това, каза Йорданка Фандъкова.
Тя е категорична, че няма да отстъпи от идеята живеещите в центъра да плащат, за да паркират автомобилите си. Колко трябва да се плаща обаче е въпрос на разчети, дискусии и на доказване.
Важно е хората да имат алтернативи, посочи още градоначалникът. Като такива Фандъкова посочи втория лъч на метрото, който се пуска в експлоатация само след три дни, и новите буферни паркинги.
"Три буферни подземни паркинга за над 2800 автомобила отварят врати до края на септември.
Вече работи първият такъв на булевард "Цариградско шосе" за 1300 автомобила - това е алтернатива. Всички сме "за" това да има ред, но без да плащаме - това е противоречие", каза още Йорданка Фандъкова.
По повод идеята гражданите да паркират безплатно на буферните паркинги, ако притежават карта за градския транспорт, Фандъкова обясни, че това е идея на председателя на транспортната комисия в СО, която на този етап не е обсъждана.
"Мисля, че в момента това, което е предложено и прието от Общинския съвет, е наистина нещо, което стимулира хората да ползват метрото и ги подпомага.
Именно - първите два часа безплатни, ако ползваш метрото, след това по 50 стотинки на час за паркинг, който е охраняем, подземен, покрит с всички правила за изграждането на паркинги.
Това са огромни инвестиции в паркинги, в градски транспорт и нека не забравяме, че вече няколко години успяваме да запазим стойността на билета от 1 лев - нещо, което в условията на непрекъснато покачващите се цени на горивата е изключително трудно", каза кметът на София.На този етап не се предвижда увеличаване цената на билета за градския транспорт, уточни Йорданка Фандъкова.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!