"Катаджиите винаги са завиждали на ДАИ. Дотам се стигна, че дори и митничарите завиждаха на ДАИ. И не се знае дали структурата там е пирамидална, или всеки като лешояд си е заградил едно парче.
Така Тихомир Безлов от Центъра за изследване на демокрацията коментира шумната акция, която тресе поделенията на автомобилната инспекция в цялата страна, пред "Здравей, България" по Нова ТВ. По думите му взимането на подкупи от катаджии и митничари е пословично, a в "Автомобилна администрация" още повече.
До момента задържаните са 18 души с изпълнителния директор Цветелин Цветанов.
Девет от тях са с обвинения, а на различни адреси бяха намерени над 1,5 милиона лева от подкупи.
Само у тъста на Цветанов в тайник в гардероба разследващите открили над 400 000 лева. От прокуратурата нарекоха тайника "Пещерата на Аладин". Акции се проведоха в 12 града, а премиерът Бойко Борисов каза, че кабинетът на Цветанов е наблюдаван от 4 месеца.
От 4 месеца тече разследването за корупция в „Автомобилна администрация”. Операцията бе добре планирана, няколко месеца ...
Posted by Бойко Борисов on Thursday, March 31, 2016
Красимир Лалов от Националното сдружение на българските превозвачи припомни за схемата "Йок кармазъ".
Тя стана известна преди година, когато служител на ДАИ в Хасково иска от турски шофьор на ТИР минимум банкнота от 20 евро, за да го пусне. Случаят лъсна, защото друг турски водач засне проверката и я качи в интернет.
На въпрос на турския тираджия „Пари ли да давам?", полицаят отговаря: „Ми, к'во искаш, контрол ли да ти правя?". На въпрос на тираджията: „Кач евро?" (Колко евро?), той отговаря - Ти си знаеш, комшо, маави (сини), йок кармазъ (не червени). Червена е банкнотата от 10 евро.
Лалов изрази съмнение и че според разкрития ценоразпис книжката струва 2000 лв. Според него купуването й струва 3500 лв. и винаги е било така.
Това, че има точни цени, значи, че има уреден пазар, заяви и Тихомир Безлов.
"Аз съм присъствал на пазарене. Например за регионален директор към Хасково нещата отиваха до 50 хиляди евро. Там лизингът няма срок, затова всичко се живее на бързи обороти", коментира и как се избират шефове на ДАИ Лалов.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!