Ц ялостна реконструкция на кръстовището при Орлов мост - една отдавнашна мечта на софиянци и на гостите на столицата - има шанс да се случи през близките 3-4 години.
Автомобилното движение ще се извършва на две нива при едно от най-натоварените кръстовища в града.
Възможност за строителството, за което граждани, архитекти и общинари говорят от близо половин век, дава предстоящото строителство на третия лъч на метрото. При Орлов мост според утвърдения вече проект, ще има голяма станция, която ще прави връзка със станцията на първия лъч при Софийския университет "Св. Климент Охридски".
Вестник "24 часа" съобщава днес, че платната за движение по булевард "Евлоги и Христо Георгиеви" ще преминават под сегашното ниво на кръстовището, на равнището на Перловската река. Горе, на сегашното ниво, движението ще е безконфликтно и без задръствания, защото ще бъдат премахнати светофарите. Не се предвижда кръгово движение, както ще бъде на Лъвов мост след започващата сега реконструкция там.
На сегашното равнище ще се движат автомобилите, които идват от хотел "Плиска" и от бул. "Цар Освободител".
Заместник-кметът на София по транспорта Любомир Христов обяснява пред "24 часа", че след месец ще има компютърно моделиран проекта на възможността за "промушване" на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" под кръстовището и тогава ще се види ясно как ще бъде облекчено движението.
Както е известно, Столичната община очаква обещаното от Брюксел финансиране, за да започне изграждането на третата линия на метрото. След това ще се работи най-малко три-четири години.
Зам.- кметът Христов обяснява, че работата по третия лъч ще даде по подобен начин възможност да бъде решен въпросът и с проблемното кръстовище на бул. "Цар Борис III" и ул. "Житница" при Красно село.
Реконструкцията на булеварда край Перловската река и кръстовището при Орлов мост се обсъжда от софийски архитекти отдавна, проекти има още от 60-те години на миналия век. По времето на кмета Стефан Софиянски дори имаше идея върху коритото на реката да се изгради скъпа транзитна магистрала.
И сегашното решение е било предшествано от поредица професионални обсъждания. Имало е няколко предлагани възможности, но проектът за третия лъч на метрото сега променя всичко.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!