К ато "безкрайни лъжи" определи бизнесменът Кирил Домусчиев твърденията на вицепремиера Валери Симеонов за Българския морски флот. В "право на отговор" чрез социалната мрежа "Фейсбук" Домусчиев защити начина по който неговата компания е управлявала приватизираното държавно предприятие.
Симеонов настоява българската държава да обжалва арбитражното решение, с което бяха променени условията по приватизацията на флота. Той е собственост на "KG Maritime shipping", която компания е в портфолиото на братята Кирил и Георги Домусчиеви.
Домусчиев за Симеонов: Злобарите са навсякъде
Симеонов изтъква, че от приватизацията през 2008г. много от корабите са нарязани за скрап, а огромна част от персонала е съкратен. В арбитражното решение мерките на Домусчиеви, несъответстващи на първоначалния приватизационен договор, са оправдани с условията в бизнес средата.
"Заема един от най-високите постове в България и следва да преценява и премерва думите, които изрича публично,
защото формират не само обществени нагласи, но влияят и на имиджа, и работата на дружеството", отговаря бизнесменът на вицепремиера.
"Ако той е новоизлюпен политик, който се опитва да трупа евтин рейтинг, то аз от 27 години съм в реалната икономика. Знам колко трудно се гради доверие по отношение на бизнеса, който развивам, по отношение на чуждестранните инвеститори, с които съм партньор и най-вече по отношение на десетките хиляди служители, с които работя всеки ден. Затова няма да му позволя да сипе лъжи с лека ръка заради негови лични амбици", пише още шефът на БМФ.
Във фейсбук поста си, Домсучиев адресира част от тези твърдения.
По думите му арбитражното решение, определяно от Симеонов като "продажно", е задълбочено и основано на подробни експертизи.
"Изцепките му в качеството на представител на изпълнителната власт са повече от недопустими по време на един съдебен процес.
Те представляват външни влияния и внушения, които пречат на българския съд да работи по съвест и убеждение", пише Домусчиев по повод изказванията на вицепремиера.
Председателят на КРИБ определя като "откровена лъжа" изказванията, че БМФ е фалирала компания.
"През тази и следващата година инвестициите ще надхвърлят 770млн. лева. Кой би инвестирвал в нещо, което ще фалира", пита Домусчиев и допълва, че за 27 години той и брат му Георги "не са фалирали нито едно дружество, не са имали просрочие в плащане на заплати и кредити".
Бизнесменът адресира и оповестената от Валери Симеонов информация, че много от корабите на БМФ са собственост на офшорни дружества.
По думите на Домусчиев, тази "международна морска практика" е наследена от времената, в които компанията е държавна.
"Всеки един нов кораб струва много пари, което налага ползване на външно финансиране. За съжаление, заради рейтинга и законодателството на Република България през последните 25 години трудно ще намерите чужда или българска банка, която да инвестира в български флаг. Вицепремиерът отговарящ за икономиката следва да се замисли в тази насока, ако има желание да изгради нещо, защото именно политиците са тези, които създават условията", гласи още позицията на собтвеника на БМФ.
Той защитава и решението да се дадат на скрап много от плавателните съдове, приватизирани през 2008 година.
Причината е била възрастта на корабите, 10 от които над 40 години и несъвместимостта им с международните конвенции.
Според Домусчиев, вицепремиерът пропуска да спомене, че "ръководството на БМФ е успяло да свали средната възраст на флота на 8 години, при изискване под 20 години към края на приватизационния период", както и за инвестициите на "сериозни суми за закупуването на нови и модерни кораби".
Бизнесменът опровергава и твърденията на Симеонов за "масови съкращения в БМФ" и че само 124 човека са останали да работят в Параходство БМФ.
"В момента на борда на корабите оперирани от дружеството има над 1600 български моряка и около 60 стажанта с европейско заплащане и плаващи на нови и модерни съдове, даващи им отлични и безопасни условия за работа. Извън тази бройка над 200 човека работят в администрацията на компанията", изброява Домусчиев.
Наред с това той твърди, че криза в морския товарен транспорт е имало след 2008г., което е и основния мотив за промяната на приватизационния договор.
Домусчиев обръща внимание и на други, неверни по думите му твърдения на Симеонов, които можете да видите в пълното съобщение.
"Аз и Параходство БМФ ще преживеем откровените му лъжи и клевети, но от действията му ще страдат и други български компании и инвеститори. Дано не съм лош пророк", завършва бизнесмена.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!