К ойто обяснява, че се секат стотици дървета, откровено заблуждава хората. Това каза пред журналисти главният архитект на гр. София арх. Петър Диков във връзка със сигналите, че заради промяна в маршрута на трамвайна линия 18 се изсичат значителен брой дървета в Борисовата градина.
По думите му, има засегнати дървета, но те са по бул. „Г.М. Димитров”. „Дали ще има трамвай или няма да има трамвай, те вероятно ще бъдат засегнати от комуникационното решение за разширението на бул. ”Г.М. Димитров”, когато някой ден се направи пробивът с бул. „Тодор Каблешков”, каза още той.
Последната отсечка е от бул. ”Симеоновско шосе” до ул. ”Габровски”, дълга общо около 500 м с преминаване на 320 м през Борисовата градина по съществуваща просека, която е била път.
По думите му, предложението за провеждане на анкета сред живеещите в района е било оспорено, защото имало съмнения, че проучването няма да бъде коректно.
„Сега преценяваме по какъв начин трябва да проучим общественото мнение, така че то да бъде приемливо и да бъде коректно спрямо гражданите.
По отношение на трамвайното трасе от Семинарията до „Дървеница”, все
още няма забавяне в рамките на договорения график,
каза столичният зам.-кмет по транспорта Любомир Христов, предаде репортер на Агенция „Фокус”.
Няма опасност, проектът за трамвая от Семинарията до бул. ”Г. М. Димитров” да бъде прехвърлен за следващия програмен период заради забавяне, по-скоро това е теоретичен шанс.
Имахме среща с управляващия орган, проведохме няколко срещи включително в ЕК по тази тема, този компонент – трамвайното трасе е част от проекта за интегриран градски транспорт, знаете че отделните компоненти вече се изпълняват успешно – рехабилитацията на трамвайното трасе по бул. „България”, доставка на тролеи”, каза Христов. По думите му,
през юни и юли ще бъдат монтирани електронните информационни табла по спирките
и по-голямата част от проекта се изпълнява по график. На този етап отпадането на този компонент от програмата не е възможно дори теоретично, поради факта, че той е част от целия проект, част цялостния финансов анализ, който доказва ефективността на инвестицията на европейските средства и цялостния ефект по отношение на мобилността в града.
Проектът се изпълнява до края на 2015 г., когато приключват всички разплащания по стария програмен период. „Има година и половина до тогава, което е напълно достатъчно време за провеждане и на процедури за обществена поръчка и за изпълнение на строително-монтажните работи. Докато нямаме решение на Общинския съвет по отношение на подробния устройствен план, регулацията за изпълнението на този проект, няма как да бъде процедирана обществената поръчка”, каза още Христов.
На въпрос, кога ще е готова новата ценова политика на Центъра за градска мобилност, Христов обясни, че до момента няма готова такава. Той напомни, че няколкото изготвени до момента предложения са върнати за корекции.
През март пък е започнало провеждането на социологическо проучване, което да даде по-цялостна картина по отношение на очакванията на гражданите в тази посока. Проучването тече и в момента, но не е ясно докога ще продължи.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!