С изменения на Закона за автомобилните превози, гласувани на второ четене, Парламентът удължи допустимата възраст на таксиметровите автомобили от 10 на 15 години.
Промяната засяга около 10 хил. коли, които трябваше да излязат от употреба през юни-юли тази година, обясни пред журналисти зам.-председателят на парламентарната комисия по транспорт, информационни технологии и съобщения Георги Свиленски ("Коалиция за България").
В нито една държава в ЕС няма ограничение за възрастта на автомобилите,
добави той.
„Разбираме напълно отговорността, която сме поели – и пред всички граждани, а и пред таксиметровия бранш. За нас е важно на първо място да бъде сигурността и след това възрастта на таксиметровите автомобили. Свидетели сме, че и сега коли на 3, 4 или 5 години не отговарят на изискванията за таксиметров превоз“, коментира Свиленски.
Кола в София на 10 години може да е на 2 млн. км, но кола в Смолян – на 10 г. е на 150 хил. км,
посочи още той. Затова по думите му поправката в закона е правилна и дава глътка въздух на много хора, които сега е трябвало да сменят автомобилите си.
Според Свиленски промяната ще даде възможност да се инвестира в
колите да бъдат по-сигурни, по-чисти и пътниците да бъдат по-доволни.
Той съобщи още, че е възложено на ИА „Автомобилна администрация“ да разработи нова наредба, нов тип изисквания към таксиметровите автомобили – да се гледа не само техническото състояние на автомобила, но и комфортът.
Заместник-председателят на транспортната комисия отбеляза, че е важен контролът, важни са техническите прегледи и да няма корупция при тях. По думите му таксиметровите коли преминават на преглед през шест месеца и това е достатъчно често.
Друга важна поправка в закона
отмени изискването всички автобуси да имат касов апарат за продажбата на билети.
Свиленски припомни, че срокът за това е изтекъл на 1 юли и вече е трябвало всеки автобус да има касов апарат. По думите му обаче въвеждането на касови апарати в градските линии е щяло да създаде голям проблем за пътниците и шофьорите.
С настоящата поправка даваме възможност на автобусните превозвачи да избират дали да използват касови апарати или билети, издадени по наредбата за издаване на ценни книжа, обясни Свиленски.
По думите му възможността за укриване на приходи е абсолютно еднаква при издаване на касов бон или при продажба на билет от ролка.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!