Д а не може токът на потребителя да се включва безплатно, след като е изключен заради просрочена сметка. За това настояват от ЧЕЗ, които представиха пред Държавната комисия за енергийно и водно регулиране възраженията си за промяна в общите условия, предаде DarikNews.bg.
От Дружеството остро възразяват и срещу искането при доказано некачествено електричество клиентът да плаща половината от сметката си.
В момента клиентът има право да възстанови 10% от сметка си само ако докаже, че токът не е бил 220 волта.
"Това безплатно повторно включване, тогава когато електрическото снабдяване е преустановено поради неплатени сметки, би обременило изрядните клиенти. Прекъсването и повторното включване е дейност, която разпределителните дружества извършват. Тя струва пари. Тези пари не са включени в цените, които в момента всички потребители заплащаме. Това е дейност от категорията на т.нар. допълнителни услуги и тя се осъществява по ценоразпис, одобрен през 2010 година от ДКЕВР. Практиката е, че всеки наш клиент, който има съмнения за качеството на електрическата енергия, подава жалба, ние монтираме уред, съобразно показанията или плащаме обезщетението или обясняваме на клиента какви са причините. За нас рискът е, че клиентите ще злоупотребяват с правото си да искат промяна", коментира Зорница Генова от ЧЕЗ.
По думите й процентът, в който жалбите на клиентите са основателни, е минимален.
От Дружеството възразяват също така и срещу искането клиентът да има право в шестмесечен срок да направи промени по партидата си. В момента срокът е 30 дни, като според дружеството той е достатъчен.
Според енергийния регулатор, който прави промяната, обаче при настъпване на тъжни събития в едно семейство смяната на партидата за сметката на тока не е приоритет на опечалените.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!