В доклада се посочва, че липсват документи за процедурите за подготовка на проекти, има и несъответствие между поставените задачи и реално извършената работа. Ръководството на бившия Фонд "Републиканска пътна инфраструктура" не е взело мерки за изпълнение в срок на забавени проекти.
Въпреки многократното забавяне на разширението и ремонта на магистрала Е-79 в отсечката от София до Кулата, бившият Фонд "Републиканска пътна инфраструктура" е продължавал да одобрява сертификатите за плащане на фирмата-изпълнител.
Фондът е предложил увеличаване на договорената цена, която да бъде изплатена на изпълнителя. Допълнителните разходи за удълженото изграждане на магистралата от март 2007 до юли 2008 г. са около 4,350 млн. евро.
Това е било направено след предупредително писмо от Европейската комисия, че проектът трябва да приключи в срок, иначе страната трябва да връща евросредства.
Консорциумът „Медо Люлин" е бил допуснат без гаранция за участие в тръжната процедура за автомагистрала "Люлин", въпреки че за същия пропуск друг кандидат е бил дисквалифициран.
Един от изводите в одитния доклад е вече оповестената слабост от Европейската комисия - неспазване на изискванията по Закона за обществените поръчки при програма ИСПА. Липсват декларации за конфликт на интереси, непълни договори и липсващи анекси към тях, недостатъчен контрол върху застрахователните полици.
Одитът е бил поръчан на 4 април 2008 г. от предишното ръководство на Министерството на финансите.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!