Н а официална церемония вчера БФБЛ (Български Форум на Бизнес Лидерите) обяви победителите в Годишните награди за отговорен бизнес 2017 г. В 15-ото издание на конкурсът за корпоративна социална отговорност за призовете в шестте категории се състезаваха 112 проекта на 71 компании.
Наградите на БФБЛ насърчават и популяризират най-добрите практики на компаниите в области като екология, образование, развитие на служителите, местните общности и цялото общество. Церемония е и платформа за обмяна на идеи и опит в областта на отговорното и устойчиво поведение на бизнеса.
Победителите се излъчват от независимо жури от уважавани представители на бизнеса, публичния и неправителствения сектор, академичните среди и медиите, а една от всички кандидатствали компании, определена със съдействието на Британското посолство в София, взима и специалната награда Engage за ангажираност на служителите към дадена корпоративна кауза.
„Огромният брой на номинациите в конкурса тази година показва, че за да се развиваме устойчиво е необходимо не само да предлагаме добри продукти и услуги, но и да инвестираме ресурс за подобряване на цялостната среда, в която живеем. Бизнесът в България осъзнава своята водеща роля като сектор, който може действително да предложи ефективни решения на редица предизвикателства, за да направим България още по-добро място за работа и живот”, каза председателят на БФБЛ Ираван Хира при откриването на церемонията.
Министърът на икономиката Емил Караниколов връчи отличията в категория „Инвеститор в обществото”, привлякла 35 номинации – най-много в цялата история на конкурса. Статуетката отиде при „Райфайзенбанк“ за дарителската кампания „Избери, за да помогнеш“ в подкрепа на обществени каузи. На второ място журито класира Lidle България и тяхната програма „Ти и Lidl за по-добър живот“, а кампанията за безопасен интернет на „Теленор“ ѝ осигури престижното трето място.
Първа сред 20-те номинирани компании в категория „Инвеститор в знанието” стана L'Oreal България с инициативата си „За жените в науката“ 2017, която предоставя стипендии на млади жени учени. Второто място спечели ЧЕЗ Разпределение България със своя технически учебен център „Енергия“, а на трето се класира „Кока-Кола ХБК България” с проекта „Дай старт на успеха“.
Призовото място в категория „Инвеститор в околната среда” зае Lidle България с инициативата си „Дай шанс на Балканката“ за запазване на балканската пъстърва. На втора позиция е „Дънди Прешъс Металс Челопеч” с проекта „Алтернативи за използване на рекултивирани терени“, а третото място зае Humanita със системата си за разделно събиране на текстил. В допълнение към отличията си тримата финалисти в категорията ще бъдат номинирани и в авторитетните Европейски бизнес награди за околна среда на Европейската комисия, на които БФБЛ е координатор за България.
Призът за „Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд” отиде при „Теленор" за Open Mind България – програма за социална интеграция и професионално развитие на хора с увреждания. Подгласници са „Нестле България" с инициативата „Нестле се нуждае от младите хора“ и „ДМ България“ с проекта си за обучение по устойчиво развитие.
Първа в категорията „Маркетинг, свързан с кауза” за поредна година е „Ейвън Козметикс България“ с инициативата „От любов към живота – Avon срещу рака на гърдата. Втора е „Кока-Кола България” с коледната си благотворителна кампания съвместно с Фантастико и БЧК „Топъл обяд“, трета е ИКЕА с проекта „Време е за игри и добрини“.
Титлата за „Най-добра социална политика на малко и средно предприятие” взе Questers за инициативата „По-качествено образование за всяко дете в България“ в подкрепа на фондация „Заедно в час“, следвана от „Еврофутбол“ със „Спортни таланти“ и АбВи с „Ти водиш промяната“.
EVN България грабна специалната награда „Engage” за най-голям принос на служителите в КСО проект. Пълен списък с отличените компании ще намерите тук.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!