Ол ло 2 хиляди служители на железниците ще бъдат пенсионирани или съкратени до края на тази година, предвижда антикризисната програма на Българските държавни железници (БДЖ).
През първото полугодие са били съкратени 1117 души. В момента в компанията работят 15 532 човека.
Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ), която поддържа инфраструктурата на БДЖ, е отчела спад на приходите с 20% за периода януари-юни, съобщи генералният директор Антон Гинев.
Загубата на НКЖИ за периода е 48 млн. лв. при планирани 53 млн. лв. НКЖИ щяла да освободи служителите си в пенсионна възраст.
БДЖ са приключили първото полугодие с отрицателен финансов резултат. Загубата е в размер на 22.3 млн. лв., като най-голяма част от нея се формира от спада в превозени пътници и товари - 82% от общата загуба.
Изпълнителният директор на БДЖ Христо Монов смята, че основна причина
за лошите резултати на компанията през първото полугодие "е
икономическата криза и спадът на цените на готовата продукция".
Но вероятно не заради това
над 1 млн. души са се отказали от българските железници през последните шест месеца.
Мръсотията и безобразното обслужване в българските влакове за пореден път, и на тази пресконференция на ръководството на БДЖ, бяха заобиколени с обяснението, че "само изпълнението на програмите за обновяване на
пътническия вагонен парк ще гарантират сигурността и
безопасността на пътниците".
В момента само 50% от общо
623-те влакове, които се използват, били "с обновен
пътнически състав".
Трябвало да станат 60-70
на сто.
Христо Монов съобщи, че от вчера
министърът на транспорта е назначил проверка в дружеството.
Което донакъде обяснява спешно свиканата пресконференция.
Работни групи сега щели да установяват евентуални нередности по
обществената поръчка за доставка на рециклирани спални вагони от
Германия и на обявената обществена поръчка за 30 спални вагони,
за която кандидатствала турската фирма "Тювасаш".
Ще
проверяваме всички действия, извършени по двете поръчки, обеща
Монов. Друга работна комисия също от вчера е назначена за
проверка по застраховането в "Алианц България".
Монов се оплаква, че компанията загубила и един от най-големите си клиенти - отдавна фалиралия комбинат "Кремиковци".
Ниската според шефовете в БДЖ цена на горивата била причина един от основните конкуренти - автобусните превозвачи да намалят цените си и да оптимизират превозите, което нанасяло допълнителен удар върху железопътните превози.
„Борим се за всеки тон, всеки час, всеки ден!", заяви Монов.
Закрити били 22 гари, а на 56 променили статута. Оптимизирали разгодите за горива, електричество, инфраструктурни такси. Ще се продават "движими и недвижими активи".
Железниците разполагат с излишен парк от вагони, които могат да се бракуват. Имали да вземат пари от Сърбия и Македония, но трябвало да се преговаря...
БДЖ губи все повече
Около 2 хиляди служители на железниците ще бъдат пенсионирани или съкратени до края на тази година
20 август 2009, 16:29
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!