Ри ионалният
инспекторат по образование в Пазарджик
проверява сигнал за учителка в с.
Ковачево, която преподава в нетрадиционно
облекло.
Проверката е по
повод твърдения на общинския съветник в Пазарджик от "Атака" Лъчезар Кръстев, че
Шен Шибар Али преподава в
двете училища в с. Ковачево забрадена
и с дълга черна роба.
На пресконференция
Кръстев съобщи, че на 20 март я видял
в двора на училище "Св.
Св. Кирил и Методий" и направил опит
да я попита за облеклото й, но тя отказала
да говори с него.
Училището в
България е светско и тази демонстрация
на верска принадлежност е нарушение на
закона, заяви общинският съветник.
Той уточни, че
Шен Шибар Али преподава турски и френски
език в ОУ "Св. Св. Кирил и Методи" и
в СОУ "Георги Минов" в селото.
Пред журналистите
Кръстев показа снимка на преподавателката,
направена с мобилния му телефон.
Директорът на
ОУ "Св.Св. Кирил и Методий" Димитър
Боюклиев потвърди информацията. Той
обясни, че Али е променила начина си на
обличане преди около две години, но до момента нямало реакция на
родители и ученици по повод облеклото й.
Трябва да се
дефинират кои са религиозните символи,
забранени за натрапчиво демонстративно
излагане, тъй като забрадка се носи във
всички религии, както в църквите, така
и в джамиите, така и в някои училища
децата ги носят при лошо време, каза
пред "Дарик радио" председателят
на Комисията за защита от дискриминация
Кемал Еюп.
А типът и
начинът на връзване или носене трябва
да се дефинира много правилно, тъй като
ще се получи разминаване, ще предлагат
по един начин, други по друг.
Трябва да се
уеднаквят нещата и да има строга дефиниция
и списък от религиозни символи. Сигурно
има и други учителки, които ходят със
забрадки, ако са например болни, възрастни
и т.н. Има обаче начини на връзване, които
са, условно казано, демонстриране на
принадлежност. Затова трябва да има
регламент. Но мисля, че повече се раздува,
отколкото реално съществува.
Сигналът срещу
учителката е подаден само няколко дни
след разразилия се скандал с арестуването
на кмета на община Гърмен Ахмед Башев
и учителя по ислям Мурат Бошнак. Двамата
бяха задържани след обвинения на депутата
Яне Янев за прояви на радикален ислям
в общината.
През август 2006
г. пък се разрази скандал заради желанието
на ученички от Смолян да влизат забрадени
в клас. Тогава "Обединение за ислямско
развитие и култура" подаде
жалба в Комисията за защита от
дискриминация, че въз основа на вътрешни
правилници в някои учебни заведения
съзнателно е въведена задължителна
ученическа униформа, за да се изключи
възможността ученички с ислямско
вероизповедание да носят установеното
от Корана задължително облекло.
Комисията
постанови, че това не е дискриминация.
Според директора на Центъра за близкоизточни изследвания (MESBG.org) у нас д-р Мохд Абуаси изявленията на Яни Янев внушават, че "едва ли не носенето на забрадки и посещаването на джамии са радикален ислям". Това е абсурдно, твърди той в интервю за Vsekiden.com.
По думите му "ислямски фундаментализъм" означава приемането на исляма като политическа идеология, стремеж към смяна на държавното устройство, възстановяване на халифата и връщане към корените на исляма. Този термин обаче често се използва свободно и не на място у нас, предупреждава той.
Според експерта вместо да се борят с радикалния ислям, българските политици постигат обратното - отдалечават мюсюлманите от българското общество. Той настоява да се прави разлика между религия и народност.
"Атака" подадоха сигнал срещу учителка със забрадка
Училището в България е светско и тази демонстрация на верска принадлежност е нарушение на закона, заяви общинският съветник от "Атака" Лъчезар Кръстев.
23 март 2009, 16:40
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!