Н ай-ценното в рекламния клип с известни холивудски актьори у нас е, че звезди от такъв висок ранг приканват да се посети България. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова в интервю за агенция "Фокус".
"Те казват, че тя е страна, която на всяка цена трябва да се види. Клипът показва тяхното отношение към нас, което е изключително ценно".
В клипа, който предизвика разнопосочни реакции в социалните мрежи и медиите, участват Силвестър Сталоун, Джейсън Стейтъм, Салма Хайек, Антонио Бандерас и Ейдриън Броуди, който рекламира България като кино дестинация.
По думите на Ангелкова е изключително трудно световноизвестни звезди да бъдат накарани да кажат нещо подобно, ако не харесват наистина страната ни (актьорите не са получили хонорар - бел.ред.).
Тя изтъкна и положените усилия от страна на филмовите студиа "Ну Бояна" и на изпълнителния директор на компанията Ярив Лернер.
По думите й връзката между киното и туризма е очевидна и е много важно да се експлоатират всички възможности за реклама на страната.
Ангелкова уточни, че са подготвени не един, а два клипа:
един от 2 минути, който бе показан на пресконференцията, както и 30-секунден спот, с който ще се рекламираме навсякъде, където е възможно и където тематиката позволява.
Клипът ще бъде и част от кампанията на българския филм "Съдилището", който се състезава за наградата "Оскар" за чуждоезичен филм.
"Данните, които ние имаме, показват, че местата, където е сниман един филм, след това се радват на голям интерес от страна на почитателите му.
Например само след снимките на "Хари Потър" с 50% нарастват туристите в показаните във филма дестинации. Посещаемостта на Лайм парк в Англия се увеличава със 150% след екранизацията на "Гордост и предразсъдъци", даде пример министърът на туризма.
Тя посочи, че хитовият сериал "Игра на тронове" е сниман и в Хърватия, която вече заема много сериозно и дори водещо място като кино дестинация, а локацията от поредицата се превръща в хит сред туристите.
В страни като Италия, Франция, Великобритания, Чехия и Унгария, които заемат централно место на кино картата на Европа, съществуват закони за насърчаване на киноиндустрията, напомни министърът.
По думите й не на последно място кино туризмът няма сезонен характер като обичайния.
За качествата на рекламния клип днес в студиото на "Здравей, България" спориха
актьорът Калин Сърменов и журналистката Соня Колтуклиева
"Клипът за България безспорно е корпоративна реклама на "Ну Бояна", каза Колтуклиева.
Тя разказа, че го показала на свои познат в Шанхай, който пък го пуснал там на местните си колеги. По думите ѝ впечатлението, което се създало у тях, било за крайната бедност в България и нуждата да се помогне на страната ни.
Актьорът Калин Сърменов обаче заяви, че за първи или за втори път за последните 20 години вижда нещо смислено, направено от българските институции. "Този клип няма за цел да рекламира България, а кинопроизводството в България", изтъкна той.
Вижте още от разговора им във видеото
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!