Д арителската кампания „Най-същественото е невидимо за очите“ събра 4 558 лв. в подкрепа на СОУ за деца с нарушено зрение „Луи Брайл“ в гр. София.
Средствата ще бъдат използвани за специализирани зали и съоръжения, необходими за нормалното протичане на учебния процес на децата в училището.
„Децата с нарушено зрение се нуждаят от грижи, свързани с осигуряване на достъп до образование, което включва достъпна околна среда, специализиран превоз, осигуряване на помощни технически средства за обучение и др., което трябва да се финансира от държавата“, споделя г-жа Елка Белокапова, директор на СОУ „Луи Брайл“.
„80% от децата с нарушено зрение, възпитаници на училището, завършват висше образование.
Проблемна е обаче реализацията им след това на трудовия пазар. Като цяло, не се полага достатъчно усилие за тяхната интеграция в обществото“, допълва г-жа Белокапова.
Като пример за успешна реализация, директорът на СОУ „Луи Брайл“ дава 24-годишния Панчо Карамански, който е бивш възпитаник на училището.
От месец юли 2015 г. работи като консултант и тестер за достъпност на софтуерни продукти в SAP Labs България.
Паралелно, развива и артистична кариера като DJ и музикален продуцент. В ролята на тон режисьор е работил върху записа на музика за представление на Warner Bros., както и цялостен продукт за компанията за разработка на компютърни и видео игри Ubisoft.
В България има две специализирани училища за деца с нарушено зрение – „Луи Брайл“ в гр. София и СОУ за деца с нарушено зрение „Проф. Иван Шишманов“ в гр. Варна.
В София се обучават 170 ученици от подготвителен до 12 клас, които са слепи, слабовиждащи и деца с множество увреждания, като някои от тях се придвижват с инвалидни колички.
Децата с нарушено зрение се обучават по програмата на общообразователните училища. Има и допълнителни предмети, които са ориентиране и мобилност, тактилно творчество, зрително подпомагане и полезни умения.
В инициативата на Grand Optics & Joy Optics се включиха клиенти на компанията в 36 магазина от веригите.
Дарителите получават календар с картини и сувенири, изработени от възпитаниците на училището.
От оптичните вериги отчитат, че инициативата е получила най-активна подкрепа в София и Пловдив.
Извън рамките на дарителската кампания, компанията подкрепят СОУ „Луи Брайл“ целогодишно с дарения на месечна база през последните 2 години.
„Вярвам, че всеки бизнес трябва да подкрепя добра кауза, която е близо до сферата, в която работи. Като оптична верига сме фокусирани върху очното здраве, затова и решихме нашата благотворителна кампания да подкрепи именно училище „Луи Брайл“.
Училището за деца с нарушено зрение има нужда от специфично оборудване и помощни средства, специализирани зали и съоръжения.
За нас е изключителна чест да го подкрепим. Благодарим на всички наши клиенти, които дариха средства. Без тях тази кампания нямаше да бъде възможна“, коментира Дияна Ганева, Маркетинг мениджър на веригата.
Кампанията се осъществява с подкрепата на редица медийни партньори: www.vesti.bg, www.edna.bg, www.dariknews.bg, www.actualno.com, www.iwoman.bg, www.dama.bg, www.jenatadnes.com, www.bg-mamma.com, www.missbloom.bg, BG Radio, Radio 1, FM+, Star FM, radio Fresh, Vitosha, Magic FM, The Voice, Веселина, BTV radio, Jaz FM, N-joy, Melody, Печатница Маус Принт и много други.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!