Ш офирането в аварийната лента на магистралата да се наказва с 1000 лева глоба и отнемане на книжката за 3 месеца.
Такива законови промени бяха приети на първо четене от транспортната комисия в Народното събрание.
Пак сме първи в ЕС по смърт на пътя, къде у нас е най-опасно да се шофира
Експерти: Институциите са виновни за задръстванията
Депутатите от комисията приеха наказанието за движение в аварийна лента да се приравни на това за шофиране в нарещното платно.
По сегашния закон няма изрично упоменати глоби за подобни нарушения, уточни началникът на КАТ Бойко Рановски.
Карането в насрещното или в аварийната, което често е с цел неправилно изпреварване и води до най-опасните инциденти на пътя, се глобява с между 20 и 100 лева като "неправилно движение по пътното платно", уточни Рановски.
Той допълни, че заради движение в аварийната лента са се случвали много тежки произшествия.
Непосредствено преди лятната ваканция на парламента, транспортната комисия прие също неправилно паркиралите автомобили, на които са поставени скоби, да бъдат принудително откарвани с "паяк" след 19ч. Тогава изтича времевия интервал на платеното паркиране.
Не беше прието обаче гражданите, които не разполагат с 30 лева, за да платят за скобата, да получават фиш и да могат да си вземат колата.
Комисията одобри повишаване на образователния ценз при шофьорските книжки. Ако законовите промени бъдат приети и в пленарна зала, правоспособност за управление на МПС ще могат да имат хора със завършен поне 10 клас или първи гимназиален курс.
Предвижда се също пробите за наркотици да не се обвързват с времето на приема им и шофирането. Ако при проба бъде установено, че водачът е приемал наркотици преди 40 дни, той отново ще подлежи на глоба.
Очаква се промените да бъдат разгледани от всички депутати през септември, когато Народното събрание възобнови работа.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!