Н овата учебна година ще започне присъствено в клас, стана ясно по време на конференцията "Образование от А до #. Иновативното училище", която се проведе в петък. В дискусията се включиха директори, ректори, представители на европейските и българските институции, както и на бизнеса, а NOVA беше съорганизатор на събитието.
Започва Конференцията "Образование от А до #. Иновативното училище"
„Много неща са възможни, стига да искаме и да сме последователни. Чухме различни идеи и инициативи. И еврокомисар Мария Габриел, и МОН представиха различни инициативи. Имаме и много силен неправителствен сектор в сферата на образованието, както и качествени преподаватели. Големият проблем е равният достъп на деца и учители до технологии. Въпросът е не се ли забавихме с това повече деца и учители да могат да държат в ръцете си различни устройства”, обясни Боян Томов, организатор на конференцията "Образование от А до #. Иновативното училище".
Иновативното училище в Пловдив, в което транверсалният подход по финландски е факт
Според него на дневен ред не трябва да се поставят различните видове иновативно училище, а това дали учителите и учениците разполагат с техника. Томов обясни, че има читалища, в които липсват компютърни зали. Той припомни, че МОН е отпуснал средства за Wi–Fi зони в училищата и изрази мнение, че по този начин могат да се изградят и места за работа с компютри. Томов е категоричен, че ако неправителственият сектор направи анализ на проблемите в образованието, ще се откроят различни проблеми.
„Смятам, че имаме достатъчно опит, но той започна да се трупа няколко години по-рано. Ние работим за това училището да бъде в облака от няколко години насам. Това решение не е в следствие на пандемичната ситуация, ще го има и занапред. Просто е – всеки учител и ученик да имат акаунт в мрежата на училището. Този профил ще пази пълна информация за всеки един ученик. Така ще може да бъде проследено цялостното му развитие, като същевременно той ще има достъп до учебния материал”, обясни експертът Станислав Христов от Центъра за творческо обучение - единственият официален партньор на Google за образованието в България.
Мария Габриел: Инвестицията в образованието е инвестиция не в бъдещето, а в нашето настояще
„Има няколко механизма, които могат да се използват, за да се осигурят устройства на учители и ученици. За момента моделът 1:1, в който всеки учител и ученик имат устройство, изпревари пандемичната обстановка. Той може да бъде правен и в класната стая и означава комбиниране на синхронно и асинхронно преподаване. Означава, че учениците не биват оценявани на база конкретни знания в конкретен момент, а създават умения и развиват различни компетентности. Най-важното е, че създават продукт, на базата на който биват оценявани и който може да бъде използван”, обясни Христов.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!