Центърът за градска мобилност оповести параметрите на трите зони за паркиране в столицата, които работната група по проблема е разработила и предлага за обсъждане.
В централната "синя зона" ще попаднат улиците между булевардите "Христо Ботев", "Патриарх Евтимий", "Васил Левски" и "Сливница".
Според проекта на работната група там паркирането ще е най-скъпо и за най-много два часа.
Във втората "зелена зона" се предлага да влизат улиците и булевардите, заключени между булевардите "Пенчо Славейков", "Евлоги и Христо Георгиеви", "Ген. Данаил Николаев", улиците "Константин Стоилов", "Козлодуй", "Дунав", "Будапеща", "Веслец", Централна гара", бул. "Кн. Мария Луиза", ул. "Опълченска", бул. "Ген. Тотлебен".
Предложението е в тази зона паркирането да е за най-много три часа и на цена на час - по-ниска от тази на "синя зона".
В доклада се предлага приоритетно да се въвежда "жълта зона" в ж.к. "Яворов", в частта на ж.к. "Гео Милев" между бул. "Цариградско шосе" и бул. "Шипченски проход", както и в района между бул. "Цариградско шосе", бул. "М. Еминеску", бул. "Ситняково", бул. "Ген. Д. Николаев", бул. "Евлоги и Христо Георгиеви", в долната част на ж.к. "Лозенец", ж.к. "Иван Вазов", ж.к. "Кривата река", ж.к. "Сердика", ж.к. "Зона Б-5", ж.к. "Зона Б-19", ж.к. "Зона Б-18", ж.к. "Банишора".
Тази зона обхваща по-голяма част и от търговските центрове тип "мол", изградени в столицата, като по този начин се цели да се регулира паркирането около тях.
Цената на паркиране в "жълтата зона" трябва да е най-ниската в сравнение с другите две, а освен това времето за паркиране ще е до четири часа, предвижда проектът.
В предложението за "жълта зона" са включени още кв. "Изток", кв. "Гео Милев", кв. "Подуяне", ж.к. "Сухата река", ж.к. "Хаджи Димитър", ж.к. "Фондови жилища", ж.к. "Света Троица", ж.к. "Гевгелийски", ж.к. "Илинден", ж.к. "Разсадника", ж.к. "Красна поляна - 3", ж.к. "Сердика", ж.к. "Лагера", ж.к. "Белите брези", ж.к. "Хиподрума", ж.к. "Стрелбище", ж.к. "Гоце Делчев", ж.к. "Лозенец", районът около Южния парк, част от кв. "Хладилника".
В тези райони "зоната" ще бъде въведена най-късно.
Паралелно с концепцията за паркиране се очаква да бъде внесено и предложението за увеличаване на цените за репатриране и за поставяне на скоби на нарушителите на кратковременното паркиране.
Според изчисленията на Центъра за градска мобилност реалната цена за репатриране на автомобил на наказателен паркинг е близо 76 лв., а сумата, която се събира от нарушителите в момента е 20 лв.
Разходите по поставянето на скоба на автомобил са близо 17 лв., а заплащаната сума в момента е по-малко от 10 лв.
Колкото до трайното паркиране по постоянен адрес, предлага се сумата да е еднаква за всички зони. Според Центъра за градска мобилност тя трябва да бъде между 170 и 200 лв. за година.
Сумата за служебен абонамент също ще се увеличи, а стойността й трябва да бъде предложена от администрацията и да бъде утвърдена от Столичния общински съвет.
Центърът за градска мобилност разработва нова система за заплащането на времето за кратковременно паркиране.
Идеята е чрез системите за интернет плащания желаещите да могат да преведат на сметката на центъра определена сума, като заявят регистрационните номера на автомобилите, които ще използват услугата.
Впоследствие при всяко паркиране в зоните от депозираната сума ще се отчислява времето за престой, като то ще се закръгля до половин час.
В момента това се прави с отпечатаните на хартия талони.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!