Д о края на 2023 г. ще може да започне издаване по нов модел на лични карти, разрешение за пребиваване и карта за пребиваване.
Това заяви заместник-министърът на вътрешните работи Моника Димитрова-Бийчър на пресконференция във връзка с обществената поръчка с предмет „Проектиране, изграждане и управление на Система за издаване на български лични документи поколение 2019“, спечелена от германски консорциум, с който беше сключен договор през декември 2022 година.
Новите лични документи ще бъдат създавани по изцяло нова концепция - визия, дизайн, отговарящи на съвременните условия на стандарти за качество и защити. По думите на зам.-министъра те ще улеснят преминаването през границите на българските граждани.
По време на пресконференцията бяха представени образци на това как ще изглеждат новите лични карти.
„Няма да има кампания за масово подменяне на личните карти и няма да има срок. Когато документ изтече се подменя с нов”, посочи директорът на Дирекция „Лични документи” Светлана Ценева.
„Целите на проекта е изграждане на системата от децентрализирана система за електронна индентификация към централизирана. Повишава се сигурността и защитата. Ще има нова сграда за персонализацията на личните документи от 2 части и с всички нива на защитеност по международните изисквания. Ще се произвеждат и доставят машини за производство на различни лични документи”, каза представителят на консорциума, който ще изпълни проекта Злати Петров.
По думите му срокът за изпълнение на проекта е 19 месеца, като в края на периода те трябва да са въведени в експлоатация.
„Дизайнът на новите лични документи представлява най-съвременните технологии и изисквания на ЕС. Ще бъдат с подсилена защита. Особено личните карти ще имат високотехнологични чипове за идентификация срещу фалшификация”, допълни Петров.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!