П рез май ще бъдат подновени автобусите по линиите 305, 94, 413, съобщи пред БТА зам.-кметът по транспорта на София Любомир Христов.
Автобусите са вече доставени, но е необходим период от един месец за регистрация, оборудване с бордови устройства, джипиес системи, лицензиране, разконсервиране.
Планът на общината е старите автобуси „Икарус“ в столицата ще бъдат спрени от движение от средата на годината.
Христов припомни, че Столичната община е подменила старите автобуси по линия номер 83 с нови немски автобуси МАN, които са част от проекта за доставка на 126 нови автобуси по ОП „Околна среда“ за повишаване на качеството на въздуха в София.
Столичната община продължава да изпълнява
поетапно програмата за обновяване на тротоарите.
Попитан за хода на ремонта им през тази година Христов посочи, че Столичната община е отделила за това 2 млн. лв. През годините съществуващите тротоари бяха смазани от автомобилите, поради рязкото увеличаване на техния брой, занижения контрол, както и липсата на култура на водачите, коментира Христов.
Той обаче отбеляза, че тази негативна тенденция се променя.
По думите му Столична община планира да бъдат обновявани и изграждани нови тротоари и в жилищните квартали на София, включително и във връзка с изграждането на големите инфраструктурни обекти.
„Планираме през тази година да бъде извършен
ремонт на пътните настилки и тротоарите на улиците „Цар Асен“, „Княз Борис“ и „Солунска“ в центъра на София.
Тези улици са много натоварени от автомобилно движение и са в лошо състояние“, посочи заместник-кметът.
Той подчерта, че ул. „Солунска“ няма да бъде реконструирана в участъка от бул. „Витоша“ до площад Славейков, тъй като попада в проекта за нова визия на центъра на София, който предстои да бъде реализиран до една година с европейски средства. Предвижда се през тази година да бъде довършена ул. „Хан Крум“ от т. нар. Малки пет кьошета до бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“ ул. „6-ти септември“ в участъка между бул. „Патриарх Евтимий“ и бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“, както и малките улички в района, обяви Христов.
Ремонтите се правят поетапно поради ограничения финансов ресурс, но целта ни е центърът на София да придобие европейски облик, посочи заместник-кметът.
Той посочи, че решението по кои улици да бъде обновен тротоарът се взема на базата на изчисления на пътникопотока.
„Съсредоточаваме усилията си в участъци, в които има голямо пешеходно движение като ул. „Георги С. Раковски“, например, както и малките улици наоколо, по които обаче има голямо движение“, каза Христов.
Приходите от синята и зелената зона в центъра на София
са 1 891 590 лв. за първите два месеца на годината, съобщи Христов. За същия период на 2014 г. са събрани 1 806 055 лв., т.е. има ръст от 85 535 лв.
Приходите от репатриране за първите два месеца на тази година са 133 560 лв., а от поставени скоби – 604 920 лв., каза още той.
Христов посочи, че се наблюдава устойчивата тенденция около 15% от паркоместата да бъдат свободни постоянно и в двете зони. Това може да бъде доказано и с първия етап от системата за броене, въведена в синята зона, която Центърът за градска мобилност е изградил.
Чрез машинното броене се знае точният брой автомобили, които влизат и излизат от зоната, каза Христов. Системата за паркиране се стабилизира, ефектът от промените през 2012 г. в организацията на платеното паркиране е добър, коментира той.
Според данните на Христов постъпленията от продажбата на карти за еднократно пътуване и абонаментни карти за първите два месеца на тази година са 23 338 590 лв. – почти колкото са през първите два месеца на 2014 г. Общо за 2014 г. приходите от билети и карти са около 90 млн. лв., което е сходно с реализираните приходи през 2013 г.
Христов обяви, че има увеличение на приходите от продажби на билети от водачи с около 2 млн. лв., което се дължи на факта, че
по немалка част от крайградските линии вече има т.нар. постоянен контрол в автобусите.
Като специалист по транспорта той обаче изрази съмнение относно проектната идея за кръговото кръстовище пред стадион „Васил Левски“, част от проекта за зона 1 за нова визия на централната градска част – от Орлов мост до ул. „Ген. Гурко“.
„Не смятам, че ще бъде достатъчно ефективно и ефикасно. Дори може да стигнем до допълнително затрудняване на движението“, посочи Христов.
Причината по думите му е, че ул. „Гурко“ и „Евлоги и Христо Георгиеви“ са равнопоставени като натовареност и брой автомобили, които минават през това кръстовище. Кръговото е разумно, когато имаме не толкова равнопоставено движение и тогава по-натовареното е с някаква форма на предимство, коментира заместник-кметът.
Относно
дългогодишната идея за трамвай в кв. „Модерно предградие“,
Христов посочи, че това е свързано с изграждането на релсов път. Има идеен проект, който в момента е включен за анализиране по линия на Интегрирания проект за градски транспорт, втора фаза.
Ако икономическите индикатори покажат, че е ефективно и ефикасно там да бъде изградено трамвайно трасе, проектът ще бъде подаден към Министерството на регионалното развитие за финансиране. Това означава, че ще са нужни поне три години, докато се стигне до реализация на проекта.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!